Forbes Israel Logo

רק לא להישאר (שוב) מאחור: כך מתכננת אינטל להשתלט על שוק הטכנולוגיה הלבישה

מייק בל לא מחבב אף אחד מהשעונים החכמים שקיימים כיום. ולמרות מה שהייתם מצפים, הוא נשבע שאין לכך קשר לעובדה שאף אחד מהם לא כולל מעבד של חברת הענק בה הוא עובד, יצרנית השבבים אינטל. המהנדס בן ה-46 גם משוכנע שממש כמוהו, מרבית הציבור בכלל לא מתחבר לקונספט הנוכחי, לפיו צריך פשוט לצמצם את הסמארטפון ו"להלביש" אותו באופן גס על פרק כף היד של הלקוחות. "אני לא חושב שרוב האנשים רוצים ללכת עם שעון שצועק טכנולוגיה", הוא אומר בראיון מיוחד, "האנשים רוצים משהו שישקף אותם עצמם, ושעושה משהו פנטסטי בעזרת טכנולוגיה. וזה הבדל גדול".

תחום הטכנולוגיה הלבישה כבר מוזמן הוכרז כ"דבר החם הבא". כל חברת טכנולוגיה שמכבדת את עצמה החלה לתכנן, לייצר ואפילו לשווק מוצרים שונים, וגם חברות מתחומים שונים החלו לחשוב כיצד הם ינצלו את הגל העולה לטובתן. ועדיין, את הטון המרכזי ממשיכות לתת שתי ענקיות הטכנולוגיה המובילות בעולם – גוגל עשתה זאת ראשונה עם המשקפיים המדוברים שלה (ה"גוגל גלאס"), ואפל הצטרפה לאחרונה בקול תרועה רמה, כשהשיקה באופן רשמי את השעון החכם שלה, האיי-ווטש. וכמובן שאסור לשכוח את ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג, אשר השיקה כבר בשנה שעברה שעון חכם משלה.

"אנשים לא רוצים שהשעון יצעק טכנולוגיה" | צילום: thinkstock

אינטל, כך נראה, נשארה מאחור פעם נוספת. חברת הענק שולטת כבר שנים ארוכות ללא עוררין בשוק המעבדים והשבבים למחשבים הנייחים והניידים, אבל בחברה פשוט פספסו את הרכבת – ולא הצליחו להשיג כל דריסת רגל בשוק הסמארטפונים האדיר אשר צמח בשנים האחרונות. גם שוק הטאבלטים צמח למימדי ענק – מבלי שתמצאו מכשיר עם מעבד של חברת הענק. כעת, באינטל החליטו להיאבק – ולהשיג דריסת רגל של ממש בתחום הטכנולוגיה הלבישה. ולשם כך, הם הביאו את בל. 

שיתוף פעולה בדרך להצלחה

בל מגיע כל בוקר למשרדו במטרה אחת: להצליח ולחדור לשוק הטכנולוגיה הלבישה עם המעבדים והצ'יפים הידועים של אינטל. כרגע, התחום החם ביותר הוא השעונים החכמים – תחום שגם בו אינטל נראית כמפגרת בהרבה ביחס למתחרות. וכשהבין שאפל וסמסונג לא ישתמשו לעולם במעבדים מבית היוצר של אינטל, החליט בל לשנות כיוון – ולחפש שיתופי פעולה עם חברות קטנות יותר, לרבות כאלו אשר אינן מגיעות מהתחום הטכנולוגי. אותן חברות שיודעות כיצד ליצור ולעצב מוצרים שאנשים באמת ישמחו ללבוש (או לענוד) – גם אם הן עדיין אינן פעילות בתחום הטכנולוגיה והמחשוב של אותם מוצרים. לשם כך, הוא מסביר להן, יש את אינטל.

כך קרה שבחודש ספטמבר בל התייצב בשבוע האופנה המדובר של העיר ניו יורק, וישב במרחק שני כיסאות בלבד מיוקו אונו. הוא החל לתחזק שיתופי פעולה עם גורמים שונים בענף האופנה – החל ממעצבי בגדים ועד ליצרני תיקים ומשקפי שמש. בנוסף, הוא לא מזניח את הצד הטכנולוגי – ומוביל מדיניות רכש ושיתוף פעולה מרשימה, במסגרתה אינטל כבר משתפת פעולה עם יצרנית אוזניות חכמות, אשר אוספות מדדים שונים מגוף המשתמש.

"יש לנו עוד הרבה מה להציע". בל | צילום: מתוך יוטיוב

"נגרם לתחום נזק ממשי", בל טוען כיום. "מוצרים לא מספיק טובים יצרו באזז גדול וכולם דיברו עליהם. התוצאה היא שאנשים התחילו לשאול 'זה כל מה שיש לכם להציע?'. התשובה היא באופן חד משמעי – לא. זה לא כל מה שיש לנו להציע. אני בטוח שאם נעבוד מספיק קשה נצליח לייצר משהו אלגנטי, אופנתי, וגם כזה שיעשה משהו פנטסטי בעזרת הטכנולוגיה".

העבודה המשותפת בין אינטל לבין חברת SMS Audio מדגימה היטב את סגנון העבודה של בל – ואת הכיוון אליו יצעד השוק כולו, לראייתו. הכל התחיל כשביקש מאנשי הצוות שלו לצאת ולחפש אחר טכנולוגיות שיוכלו לקדם את חטיבת הטכנולוגיה הלבישה של אינטל. כמה ימים לאחר מכן הגיעו למשרדו שני מהנדסים צעירים, והציגו דגם ראשוני של "אוזניות חכמות": אוזניות שמסוגלות לעקוב אחר דופק הלב של המשתמש. הבעיה הייתה שהן הופעלו בעזרת קופסא מגושמת, אשר כללה בטריות ומשדר בלוטות'. בל ראה, אהב, ושלב את השניים לעבוד – ולחזור כשיפתרו מהקופסה המגושמת.

לאחר כמה חודשים השניים אכן חזרו, והציגו לבל את האוזניות אשר פעלו נהדר גם ללא הקופסה החיצונית. באינטל מיהרו להציג את הדגם בתערוכת אלקטרוניקה, ומיד החלו לשתף פעולה עם יצרנית האוזניות SMS, אשר נתמכה על ידי שחקן הכדורסל כרמלו אנטוניו ולזמר הראפ 50 סנט. שתי החברות החלו לשתף פעולה – כשאינטל מפתחת את הצד הטכנולוגי, ואילו SMS נתנה את הטון בכל הנוגע לעיצוב, שיווק ומיתוג של האוזניות. "זה היה שיתוף פעולה צמוד מאוד", מספר בל. "אין לנו שום אשליות שהיינו יכולים לעשות זאת לבד, בלי המותג עצמו אשר פועל ובקיא בתחום האוזניות". 

ישאירו אותם מאחור? טים קוק חושף את ה-i-Watch | צילום: רויטרס

אם מדיניות שיתוף הפעולה של בל אכן תוכיח את עצמה, אינטל תוכל לחזור למרכז הבמה ולהוביל את אחד התחומי הגדולים והמהפכניים ביותר בעולם הטכנולוגי בשנים הקרובות. לעומת זאת, אם פעם נוספת אינטל תישאר מחוץ למרוץ ותראה כיצד אפל, גוגל וסמסונג מחלקות ביניהן את השוק, יהיה לחברה קשה במיוחד לצמוח פעם נוספת. דבר אחד בטוח – אם בשנים הקרובות תענדו שעון חכם של חברת אופנה גדולה ולא של אפל, גוגל או סמסונג, תדעו מי האחראי ה(כמעט) בלעדי לכך. סביר גם להניח שבמקרה כזה, השעון יכיל שבב של חברת אינטל, ותוכלו לדעת שמייק בל הצליח במשימתו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.