Forbes Israel Logo

רשתות השיווק בלחץ? המיליארדר יצחק מירילשוילי השיק רשת סופרים חדשה, המטרה: להוזיל המחירים במשק

האם הגיעה התשובה למחירי המזון הגבוהים ברשתות השיווק המוכרות בישראל? לפחות אם תשאלו את המיליארדר יצחק מירילשוילי, אשר מחזיק ברשת הסופרמרקטים החדשה "אחד" שהושקה היום, התשובה בהחלט חיובית. בטקס חגיגי אשר התקיים היום ברעננה, הכריז המנכ"ל, אירי שחר על הקמתה של הרשת החדשה, אשר תפעיל בינתיים סניף בודד ברעננה – וצפויה להמשיך ולפתוח סניפים נוספים ברחבי הארץ בחודשים הקרובים.

הכירו את משפחת מירילשוילי – המיליארדרים השקטים

הרעיון בבסיס הרשת החדשה פשוט: במקום מתחמי ענק ראוותניים, סניפי הרשת יפעלו ממתחמים צנועים וקטנים בני מאות מטרים רבועים בלבד. אך עיקר העניין, כך נראה, הוא הצהרתם של ראשי הרשת כי לא ימכרו מוצרים של הספקים והמותגים הגדולים והמוכרים במשק. כך, מוצריהן של חברות ענק דוגמת אסם, תלמה, קוקה קולה או ספקית מוצרי יוניליוור ישארו מחוץ לסניפי הרשת – בעוד בסניפים תוכלו למצוא מוצרים של יצרני מסדר גודל קטן ובינוני בלבד.

נשלם פחות? | צילום אילוסטרציה: thinkstockphotos

מטרת המהלך, מסבירים, היא כפולה: הן לסייע לאותם ספקים קטנים ובינוניים אשר מנהלים קרב אבוד מראש למול ספקי הענק אשר שולטים בשוק, והן להביא לירידה ממשית של מחירי המזון בארץ. על רקע העיסוק המתמשך ביוקר המחיה בתקופה האחרונה, לא אחת הופנתה אצבע מאשימה אל עבר רשתות השיווק וספקיות המזון הגדולות אשר העלו את המחירים פעם אחר פעם. כעת, מקווים מירילשווילי ושחר, גם הצרכנים יתנו יד למהלך – ויעדיפו לרכוש את המוצרים בזול ברשת החדשה, על חשבון רשתות השיווק הגדולות והמוכרות.

אפשרות נוספת באמצעותה מקווים ברשת להביא לירידת המחירים היא באמצעות ייבוא מקביל – במסגרתו ניתן לייבא באופן עצמאי מותגים ומוצרים אשר נשלטים כיום על ידי אותן ספקיות ענק השולטות בשוק, ואנשי הרשת החדשה מבטיחים כי מחיריהם של מגוון מוצרים אדיר יהיה זול בהרבה מזה אליו התרגלנו. הסניף הראשון של הרשת פועל, כאמור, ברעננה החל מהיום. סניפים נוספים צפויים להיפתח בקרוב בנתניה, פתח תקווה, ובעוד מגוון מקומות ברחבי הארץ.

אז האם גם קהל הלקוחות יעבור לרכוש ברשת החדשה ויזנח את רשתות השיווק הגדולות והמוכרות? נאלץ להמתין עוד פרק זמן לא מבוטל בכדי לגלות האם אזרחי ישראל אכן יעדיפו לעבור לרשת החדשה, וכן כדי לגלות האם המהלך אכן יביא לירידת מחירים משמעותית במשק, כפי שמבטיחים ראשי הרשת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.