חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שומע את הקולות: באיזו אפליקציה השקיע המיליארדר קרלוס סלים?

קרלוס סלים, עד לא מכבר האדם העשיר ביותר בעולם, שם את כספו היכן שהמיקרופון של הסמארטפון שלו נמצא, עם השקעה של 40 מיליון דולר בתוכנת זיהוי השירים שזאם (Shazam). החברה הבריטית הקטנה חתמה על הסכם שותפות עם החברות הלו ואמריקה מוביל של סלים. במסגרת ההסכם, אמריקה מוביל הקימה שותפות אסטרטגית עם שזאם, ותתקין את השירות על הסמארטפונים שהיא מוכרת ברחבי אמריקה הלטינית. 

שזאם, בעלת 70 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ציינה כי המהלך יעזור להרחיב את השירות לטלוויזיה, ולעזור להגיע ל"שלב חדש לגמרי של צמיחה", לפי המנכ"ל ריץ' ריילי.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

האפליקציה משתמשת במיקרופון של המכשיר הסלולרי כדי להאזין לשיר ולעזור למשתמש לזהות אותו באמצעות מאגר מידע שבו מוזנים 27 מיליון שירים. את ההכנסות עושה שזאם באמצעות הפניית המשתמשים אל חנות אייטיונס, בה הם יכולים לרכוש את השירים הללו, או לספוטיפי, שם הם יכולים לרכוש מנוי. עם זאת, באחרונה היא מכניסה יותר ויותר כסף ממפרסמי טלוויזיה.


סלים | צילום: רויטרס

צופי טלוויזיה שמחזיקים באפליקציה יכולים להשתמש בה כדי לזהות שמות מותגים שהם רואים על המסך, או כדי להגיע להצעות מיוחדות לרכישת מוצרים. הצופים בארה"ב יכולים גם להשתמש בה כדי לקבל מידע נוסף על 160 ערוצי טלוויזיה, כמו פרטים על התוכנית המשודרת או לוח השידורים.

ביולי שחררה שזאם אפליקציית אייפד עם אופציית תיוג אוטומטי, אשר מאפשר לאנשים לזהות מיידית את המוסיקה שמנוגנת מסביבם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן