Forbes Israel Logo

תביעה נגד אי.די.בי פתוח: מכירת גנדן תיירות מלאה בניגודי עניינים

קונצרן אי.די.בי לא יורד מהכותרות. בין המאמצים להביא לסיום משבר החוב ומכירתו של מעריב מודיעה היום אי.די.בי פתוח כי הוגשה נגדה תביעה בדבר ניגוד עניינים בעסקת המכירה של גנדן תיירות ותעופה.

בהודעה שהוציאה לבורסה אי.די.בי מודיעה החברה כי אחד מבעלי המניות הגיש נגדה תביעה נגזרת לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה מכוונת נגד בעלי השליטה של אי.די.בי אחזקות וכן נגד חברות אי.די.בי כנציגות פורמליות. תביעה נגזרת היא תביעה של בעל מניות בחברה כנגד מנהליה שפעלו נגד האינטרסים של בעלי המניות.

נוחי דנקנר | צילום: סיוון פרג'

התביעה מתייחסת לרכישת מניות של חברת גנדן תיירות ותעופה שהייתה בבעלות פרטית של נוחי דנקנר על ידי אי.די.בי פיתוח. העסקה הושלמה באוקטובר 2009 ובתביעה נטען כי בעלי השליטה השתחררו מהערבויות להמשיך ולממן את פעילותה של גנדן תיירות והעבירו את חובות החברה מאחריות פרטית לאחריות ציבורית. אי.די.בי נתבעת על ניגוד אינטרסים בסך של 480 מיליון שקל וכן נדרשת לגילוי מסמכי העסקה. בחברה טענו כי כי אין בסיס לתביעה וכי פרטי העיסקה אינם נוטים לכיוונה.

אמש הכניסה חברת הדירוג מעלות S&P את דירוג האשראי של אי.די.בי פיתוח ודסק"ש למעקב עם השלכות שליליות וזאת בעיקר בשל קשיי נזילות של הקונצרן. בנוסף הודיעה חברת אי.די.בי החזקות כי הגיעה להבנות עם איש העסקים היהודי אדוארדו אלשטיין על חלק מהשליטה בגנדן. על פי הדיווח חלק מסכום העסקה יוזרם לאי.די.בי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.