הישראלים אדישים לבואו של הפסח, לפחות בתחום הקמעונאי. נתונים חדשים שמפרסמת חברת הסליקה אשראי גמא מראים כי היקף הקניות ביומיים האחרונות גדל רק ב-10% לעומת השבועיים הראשונים של חודש מרץ.
מדובר בעלייה הקטנה בחצי בהשוואה לשתיים האחרונות. נתוני גמא מבוססים על 2 מיליון קניות שנערכו בכ-6,000 בתי עסק בכל הארץ.
לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק
צילום: מרק ישראל סלם
על פי נתוני גמא, גובה הקניה הממוצעת באשראי ביומיים האחרונים הגיע ל-411 שקל, עלייה של 2.5% בלבד לעומת השבועיים הראשונים של החודש. לשם השוואה, בימים שקדמו לפסח תשע"ב היה גובה הקניה הממוצעת 434 ובשנת תשע"א – 563. בגמא מציינים כי מדובר בירידה שהיא חלק ממגמה המאפיינת את השנה הנוכחית.
לדברי מנכ"ל גמא, אריאל גנות, "הירידה התלולה בהיקפי הקניות לקראת פסח היא נתון מפתיע אף כי בדיעבד ניתן לראות בו חלק מן המגמה בת ארבע השנים האחרונות. נראה כי החגים – ערבי החגים ובעיקר – ימי חול המועד הולכים ומאבדים את ערכם כמועדי קניות מיוחדים. אנשים קונים כל השנה במרכזי הקניות הגדולים והחדשים ואינם זקוקים עוד לתמריץ קניות מיוחד".
|