Forbes Israel Logo
האיצטדיון הלאומי שנבנה במיוחד עבור אולימפיאדת 2020 בטוקיו, יפן. צילום: shutterstock
האיצטדיון הלאומי שנבנה במיוחד עבור אולימפיאדת 2020 בטוקיו, יפן. צילום: shutterstock

פיאסקו האולימפיאדה צפוי לעלות כמיליארד דולר – וזו רק ההתחלה

אולימפיאדת טוקיו 2021 עוד לא החלה וכבר היא גובה נזקים שמוערכים בכמעט מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. אבל בתוספת הנזקים המשניים, לגופי שידור ברחבי העולם ולעסקים במחוזות סמוכים ביפן, זה יסתכם בהרבה יותר מזה

לאחר חודשים של שמועות, קבלת החלטות וחזרה מהן, כל תקווה שאולימפיאדת טוקיו תוכל להתקיים כרגיל קרסה, כאשר גורמים רשמיים הודיעו כי המשחקים יערכו ללא קהל בשל התפרצות מחודשת של מגפת הקורונה ברחבי העולם. האולימפיאדה, שתחל ב-23 ביולי, כבר נדחתה בשנה. להודעת החירום הפתאומית של פקידים יפניים דומעים יש השלכות כלכליות עצומות על כל המערכת האקולוגית של מקומות, שדרנים וחסויות שהוציאו יותר מ-1.2 מיליארד דולר רק ב-NBCUniversal.

הנפגעים הראשונים מהאיסור הוא שהמקומות בטוקיו ובמחוזות הסמוכים צ'יבה, קנגאווה וסייטמה יחמיצו הכנסות של כרטוס מהמשחקים בכ-90 מיליארד ין (819 מיליון דולר). יפן סגרה את האולימפיאדה למבקרים זרים, כולל בני משפחה של ספורטאים, כבר בחודש מרץ. כעת גם אוהדים מקומיים לא יוכלו להשתתף באירועים, בניגוד להכרזה בחודש שעבר, והם מתבקשים להימנע מלצאת לכבישים כדי לעודד את המתמודדים במרתון או במירוצי האופניים.

החשש המרכזי סביב הכדאיות הכלכלית של אולימפיאדת 2021 גבר במשך חודשים כאשר השקת החיסונים הראשונית של יפן התחילה לאט, פיגרה הרחק מאחורי ארצות הברית, בריטניה, מדינות האיחוד האירופי ושכנותיה באסיה. אף על פי שיפן מחסנת כעת כמעט מיליון איש ביום, זה לא הספיק עבורה מול גרסת הדלתא המדבקת ביותר. טוקיו נכנסה לאחרונה לסגר הרביעי שלה כאשר המקרים עלו כלפי מעלה לכיוון 1,000 נדבקים ביום. בחודש מאי, עצומה לביטול המשחקים למניעת התפשטות נוספת של המחלה גרפה יותר מ-350 אלף חתימות.

חדשות רעות גם לערוצי הטלווויזיה

צו החירום עליו הכריז ראש הממשלה היפני יושיחידה סוגה בשבוע שעבר בוודאי הגיע כחדשות לא רצויות ל-NBCUniversal ולשדרנים אחרים ברחבי העולם שהימרו בגדול על אולימפיאדת הקיץ כחגיגה עולמית. במקום זאת, מחזה הספורטאים המתחרים באצטדיונים ריקים יזכיר לעולם את הימים הגרועים ביותר של 2020 ויכול אפילו להקטין את האירועים הדרמטיים ביותר מהעוצמה שמספק להם הקהל.

רשת NBC הודיעה באומץ בהצהרה שפרסמה השבוע כי "אנו מאוכזבים מכך שלא יהיו צופים באירועים, אבל כבר זמן רב יש לנו תוכניות להעצים את חווית הצפייה בפלטפורמות הרבות שלנו. צברנו ניסיון רב עם אירועים ללא צופים לאורך כל המגפה. למרות שזה מצער, זה לא יפחית בסיפורים ובהישגים המדהימים של הספורטאים מקבוצת ארה"ב ויתר העולם".

בשנה שעברה, גמר ה-NBA ו-NHL נערכו בזירות ריקות והביאו לרייטינג הנמוך ביותר מזה עשרות שנים בערוצי הטלוויזיה, וזה היה כשכולנו היינו סגורים בבתים. עם אמריקנים מחוסנים ואחרים ברחבי העולם שחוגגים את הקיץ, כמה באמת ישבו מול הטלוויזיה כדי לצפות במשחקי הקיץ השנה?

הדבר היחיד שעכשיו נוכל לומר בוודאות הוא שזה יהיה יותר מכמות הצופים שהיו יכולים להגיע למשחקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.