Forbes Israel Logo
יוני שוסטר (מימין) ובר גירון. Balance | צילום: Balance
יוני שוסטר (מימין) ובר גירון. Balance | צילום: Balance

שומרים על באלאנס: סטארט-אפ הפינטק בגיוס חדש, תחת שווי של 356 מיליון דולר

Balance, שנבחרה לאחרונה לרשימת היוניקורנים הבאים של פורבס ישראל הכפילה בתוך שנה את שוויה פי שלושה · הגיוס החדש בהיקף של 56 מיליון דולר מיועד לממן את ההתרחבות המואצת של החברה ולגיוס עובדים חדשים · המטרה: ״להיות מערכת התשלומים המובילה למסחר בין עסקים באינטרנט״

השבוע צוין בסקטור ההייטק המקומי שיא שלילי נוסף בשנה מאתגרת במיוחד כאשר לא פחות מ- 500 עובדים קיבלו הודעות פיטורין ביום אחד. באותו היום הודיעה חברת סולוטו, בראשה כיהן בעבר כמנכ״ל רוה״מ לשעבר נפתלי בנט, על סגירת הפעילות אחרי 14 שנה ושליחת כל עובדיה הביתה. אך דווקא בתקופה הנוכחית, בסנטימנט השלילי המאפיין את התעשייה, בשעה שחברות רבות מתקשות לגייס ורבות אחרות כפי שנכחנו כבר החלו בתהליכי קיצוצים ופיטורים, יש כאלו שממשיכות לשעוט במלוא המרץ קדימה.

אחת מאותן אלו היא חברת הסטארט-אפ באלאנס (Balance), המפתחת פלטפורמת תשלומים למסחר אלקטרוני ונבחרה השנה לרשימת היוניקורנס הישראלים הבאים של פורבס ישראל. כעת מודיעה באלאנס על השלמת גיוס בהיקף של 56 מיליון דולר – אבן דרך חשובה נוספת במסלול הצמיחה המואץ של סטארט-אפ הפינטק המבטיח. על פי ההערכות סבב הגיוס הנוכחי נערך תחת שווי חברה של 356 מיליון דולר, פי שלושה מהערכת השווי אותה קיבלה רק לפני שנה.

את Balance הקימו בר גירון, המכהן כמנכ"ל ויוני שוסטר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, בינואר 2020, לפני פחות משלוש שנים, ועד היום כבר הספיקה לגייס כ-87 מיליון דולר. את הגיוס האחרון (B) הובילה קרן Forerunner ובו השתתפו גםHubspot Ventures, Lyra Ventures ,Salesforce Ventures, ו- Gramercy Ventures. בסבבי הגיוס הקודמים השקיעו בבאלאנס Ribbit Capital, Upwest ,Avid Ventures, Stripe, Lightspeed, Y Combinator,  ו- Jibe.

הכסף שנכנס כעת לקופת החברה ישמש לדבריה להמשך ההתרחבות המואצת במטרה ״להיות מערכת התשלומים המובילה למסחר בין עסקים באינטרנט״. נכון להיום מעסיקה באלאנס 60 עובדים וכספי ההשקעה ישמשו לגיוס עובדים חדשים למרכז הפיתוח בישראל ולמשרדים בניו יורק, כמו גם ״להרחבת הפריסה של הפלטפורמה באתרי מכירות ותחומים חדשים״.

את Balance הקימו בר גירון, המכהן כמנכ"ל ויוני שוסטר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה | צילום: Balance

שוק של 8.5 טריליון דולר

הפלטפורמה של באלאנס מאפשרת לאתרי מכירות B2B להציע ללקוחות עסקיים תשלומים גמישים ומגוונים – כולל פריסת צ'קים, העברות בנקאיות או כרטיסי אשראי – ואת קבלת את הכסף באופן מיידי . הטכנולוגיה שעומדת בבסיס פיתוח החברה מאפשרת גם לחברות בתעשיות מסורתיות יותר (כמו בתעשיות המזון, הפלדה, העץ או הכימיקלים) לעבור למודל של מסחר אלקטרוני הדומה לשוק הצרכני ולהנות מהיתרונות של מכירות רחבות אונליין.

בעולם שלאחר הקורונה, בעיצומה של מהפכת הדיגיטציה הגלובלית, גם תעשיות המסחר המסורתיות ביותר עברו אל המרחב הדיגיטלי – ואלה צפויות לתמוך בקצב הגידול המהיר של שוק המסחר האלקטרוני. על פי ההערכות שוק המסחר האלקטרוני B2B העולמי נאמד בשנת 2021 בכ־8.5 טריליון דולר 2021 ועל פי התחזיות צפוי לגדול להיקף של קרוב ל־19 טריליון דולר עד 2027 – גידול שנתי של יותר מ־14% בשנה.

עד לאחרונה עסקים שקונים מעסקים אחרים התנהלו ברובם במרחב הלא מקוון. גם כעת, לאחר שאותם עסקים עברו לסחור באינטרנט, רוב התשלומים בין הספקים של אותן חברות עדיין מתבצעים בשיטות הישנות כמו תשלום בכרטיסי אשראי. הם לא נהנים ממכלול שלם ומקיף של שירותים ואפשרויות שמספק עולם האי־קומרס – המוכוון כיום בעיקר לצרכנים (B2C).

״עבור עסקים שמנסים למכור לעסקים באינטרנט, זה אומר שכל מערכות התשלומים שפותחו במהלך 10־20 השנים האחרונות אינן רלוונטיות כיום ולא עונות עוד על הצרכים של הקונים שלהם ואם אתה לא יכול לקבל תשלומים באינטרנט, אתה לא יכול לגדול באינטרנט", הסביר בראיון לפורבס ישראל מנכ״ל החברה בר גירון, לרגל בחירתה של Balance לרשימת היוניקורנס הבאים.

״כספק תשלומים, ההצלחה שלנו היא הצלחת הלקוח שלנו". מייסדי באלאנס | צילום: Balance

כאן נכנסת Balance לתמונה ומאפשרת למוכרי B2B לקבל את כל שיטות התשלום המגוונות בפשטות וביעילות. סוחרים אלה ואתרי מסחר שפועלים באותה זירה המפגישה עסקים מול עסקים, יכולים לחוות את אותה צמיחה שפלטפורמות מסחר צרכניות כמו Amazon או Shopify למשל נהנו ממנה במהלך העשור האחרון.

בין הלקוחות הגדולים בתחומים אלה אפשר למצוא את תאגיד הפלדה הצרפתי Vallourec, אחד מתאגידי הפלדה הגדולים בעולם, המעסיק כ-20,000 עובדים. באלאנס עובדת כיום עם 300 אתרי מכירות מובילים בעולם (בהם Notch, , Bryzos, Felux ו-Everywhere Apparel) ובשותפויות עם Shopify Plus, Fabric ו-Magento.

״המשימה של Balance היא לקדם את הסחר העולמי המקוון על ידי הפיכתה של הפלטפורמה למקום התשלום האידיאלי עבור עסקים ברחבי העולם״, הסביר גירון. ״כספק תשלומים, ההצלחה שלנו היא הצלחת הלקוח שלנו, ולכן המטרה האמיתית שלנו היא לעזור לסוחרים לצמוח מהר יותר״ הוסיף, ״בסופו של דבר, התפקיד הוא להניע אותם – גם להסיר את מטרד התשלום מעומס העבודה שלהם וגם ליצור חווית רכישה חלקה ומהירה עבור הקונים שלהם״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.