אחד העם: יום מסחר ירוק ננעל בירידות; מלאנוקס זינקה ב-17%

שבוע המסחר בבורסה באחד העם התנהל היום בעליות שערים על רקע המגמה החיובית בוול סטריט, אך לקראת הסגירה התהפכה המגמה, והמסחר ננעל בירידות קלות. המסחר נפתח באיחור של 10 דקות (פתיחה אנגלית) בעקבות עלייה של 19% במניית מלאנוקס. העלייה נבעה מפערי ארביטראז' חיוביים שנוצרו כתוצאה מצניחת המנייה ביום חמישי בבורסה, זאת כאשר בוול סטריט היא נחלשה בכ-2% בלבד.

מדד ת"א 25 ננעל בירידה של 0.3%, ת"א 100 נחלש ב-0.2%, מניות הבנקים איבדו 1.6% מערכן, מדד הנפט והגז ירד ב-0.9% ואילו מדד התקשורת נפל ב-2.1%.

צילום: אהוד כהנים

שבוע לאחר עזיבתה של יו"ר החברה סטלה הנדלר את תפקידה, הודיעה HOT גם על עזיבתו של מנכ"ל חברת הסלולר HOT מובייל, יעקב נדבורני. נדבורני הודיע לראשי החברה על רצונו לפרוש מתפקידו. את מקומו של נדבורני ימלא סמנכ"ל הכספים ליאור הלמן.

ביום חמישי פרסמה מלאנוקס את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012. הרווח הנקי עלה ב-136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – אך התחזית תחזיות החברה להכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 היו נמוכות מהצפוי, והמניה צללה כאמור ב-14%. היום השלימה המניה זינוק של 17.3%, והיא נסחרת סביב שווי שוק של 6.1 מיליארד שקל.

ביום חמישי נודע כי בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, מבקש הסדר חוב בהיקף של 480 מיליון שקל, המהווים כ-30%-25% מהחוב הכולל שלו לבעלי האג"ח (אשר עומד על כ-1.8 מיליארד שקל). על פי המתווה, יזרים דנקנר לחברה כ-260 מיליון שקל, רובם כתוצאה מעסקאות עם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין. למרות שהצהיר לא אחת כי יעמוד בכל ההתחייבויות, אי.די.בי אחזקות בבעלותו מציעה לנציגויות האג"ח לוותר על כ-30% מהחוב בכדי להגיע להסדר. מניית החברה האם עלתה היום ב-0.8%.

בריינסוויי דיווחה בחמישי על תוצאות ניסוי מוצלח שנערך במכשיר ה-Deep TMS שפיתחה. על פי הדוח נראה כי הקסדה שפיתחה החברה מסייעת לא רק לחולים הסובלים מדיכאון, אלא גם למי שמעוניין להיגמל מעישון.

מחר יפרסם נגיד בנק ישראל את הריבית לחודש פברואר. בינואר הוריד הנגיד את הריבית במשק ב-0.25%, כך שכעת היא עומדת על 1.75%. הורדת הריבית עמדה בניגוד להערכות מרבית האנליסטים, אשר חזו כי למרות הירידה המפתיעה במדד המחירים לצרכן, הבנק לא ימהר להוריד את הריבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן