אחרי הזינוק במניה: כלל מורידה המלצתה על כיל ל"תשואת שוק"

אחרי הזינוק במניית חברת הכימיקלים כיל בחודשים האחרונים, הודיעה היום כלל פיננסים כי היא מורידה את ההמלצה על מניית החברה ל"תשואת שוק", משום שהמניה הגיעה לטווח מחיר היעד שסיפקו לה. "למרות עמדתנו לגבי עדיפותה של כיל על פני הסקטור, סימני השאלה המרחפים סביב הביקושים בהודו וסין ב-2013 והפער שנפתח לעומת המתחרות בענף מעביר אותנו לעמדה ניטראלית ביחס למניה", נכתב בסקירת החברה.

בכלל מציינים אמנם כי מאז סוף יוני הציגה מניית כיל עלייה חדה של 20%, אך מצביעים על תשואת החסר שהניב סקטור האשלג ביחס לראלי בתירס ובחיטה שהניבו 17% באותה התקופה. "משלא ברור אם ומתי תחזור הקורלציה בין מניות לסחורות החקלאיות, אנו מתקשים לראות טריגרים במניית כיל שאינם קשורים להתפתחויות מקרו כלכליות ו/או הרחבות כמותיות", כתבו כלכלני החברה.

צילום: רויטרס

על פי כלל, "סביבת המקרו והחולשה בשוק האשלג כבר מתבטאים בסדקים ראשונים במשמעת המחירים אשר הובילו לאחרונה לשחיקת מחירים – אף בשווקים חזקים כמו ברזיל. בנוסף, השקעות עתק ב-capacity ומנגד הסטגנציה בשוק מעלות חשש כי תעשיית האשלג עומדת בפני עודף היצע שרק יחמיר עם כניסת היצע חדש מ-Greenfields בשנים הקרובות".

מחיר היעד של כלל גוזר מכפיל של 11.8 על תחזיות הרווח ל-2013, זאת לעומת פוטאש ומוזאיק הנסחרות לפי מכפיל של 11.2 ו-9.9 בהתאמה. "למרות הורדת ההמלצה, לדעתנו המכפיל הגבוה יותר של כיל מצדיק את עדיפותה ביחס למתחרות בהינתן תנאי שוק סטגנטיים", מסכמים בכלל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן