איגרוף, תיאטרון, והרבה מאוד כסף: כל המספרים בבסיס ה"ראסלמניה" שנערכה הלילה בקליפורניה

הלילה (1:30 שעון ישראל) יערך בארה"ב אחד מאירועי הבידור הגדולים והנצפים ביותר בעולם, שיושיב מיליוני צופים מול המסכים וצפוי להכניס למארגניו מאות מיליוני דולרים. אך למרות כל זאת, בישראל עדיין מדובר באירוע נישתי למדי, כשמעטים בלבד מודעים לקיומו הערב – ולהיסטריה אשר הוא מעורר ברחבי העולם. הכוונה היא לאירוע ה"ראסלמניה": קרב הגמר של ליגת ה-WWE האמריקאית שיתקיים הלילה בקליפורניה וישודר בשידור ישיר ברחבי העולם כולו, לרבות ישראל.

אמנם ליגת ה-WWE מהלכת על הגבול הדק שבין ספורט לבידור, אך חוסר ההגדרה ממש לא מנע ממנה מלצמוח למימדי ענק בארה"ב ומחוצה לה. אירוע הראסלמניה הערב אינו נתפס בציבור הרחב כמשמעותי דוגמת משחקי המונדיאל או הסופרבול (בעולם הספורט) או טקסי האוסקר, הגראמי או הטוני (בעולם התרבות), אך גם אם מיליוני מעריצים ברחבי העולם אינם יודעים תחת איזו הגדרה לסווג אותו – אירוע הראסלמניה הוא אחד מאירועי הבידור הגדולים ביותר בעולם כיום.

ליגת ה-WWE החלה את דרכה (בגילגולים קודמים) כבר לפני עשרות שנים, כששילבה בין קרבות איגרוף לבין דמויות המתאגרפים, אחריהן עקבו המעריצים גם מחוץ לזירה. למעשה, הליגה הציגה מעין שילוב בין איגרוף לתיאטרון, כשדמויות המתאגרפים גילמו דמויות לכל דבר ועניין, ורבים מהמעריצים עקבו אחרי התנהלותן והמתחים בין המתאגרפים השונים הרחב מחוץ לזירה.

הכל הצגה. קרב WWE | צילום: מתוך אתר החברה

אך מעבר ליחסים אלו, את עידר תשומת הלב ריכזו הקרבות עצמם. פעם נוספת ה"מתאגרפים" גילמו דמויות כבהצגה, והציגו קרבות אשר כללו תרגילים אקרובטיים רבים עליהם עבדו יחדיו בחזרות. מעריצים רבים נטו להתעלם מהעובדה שמדובר בהצגה לכל דבר ועניין – ועקבו בלהט אחרי הקרב עצמו ופיללו שהמתאגרף האהוב עליהם ינצח בסופו.

נשמע לכם ילדותי? מגוחך? כמעט כל שם תואר אפשרי כבר הופנה לעבר הליגה, אך היא מוסיפה לשמור על כוחה כבר עשרות שנים רבות. וכוח שיווקי כזה מתורגם, באופן טבעי, גם להצלחה כלכלית גדולה. וכך, יהיו נשואות מאות אלפי עיניים הלילה אל הזירה בקליפורניה, שם יתרחש אירוע ה"ראסלמניה" ה-31. אז לקראת אירוע הענק אשר כמעט ואינו זוכה לחשיפה תקשורתית כאן בישראל, הנה כמה עובדות ומספרים אשר יעידו עד כמה הוא גדול – וכמה כסף מסתתר בבסיסו:

1. הכרטיסים לאירוע הערב נמכרו כולם, באופן בכלל לא מפתיע. המחירים הרשמיים נעו בין 35 ל-1000 דולר, כשהמחירים בקרב הספסרים האמירו הרבה יותר, ועל פי הדיווחים הגיעו לאלפי דולרים לכרטיס פשוט.

2. אם תרצו להזמין את שידור הקרב בארה"ב, תדרשו לשלם 59.99 דולרים. המחיר נחשב לגבוה יחסית לאירוע שכזה, אך גם המחיר לא צפוי להפחיד את רבבות הצופים שצפויים להזמין את שידור הקרב בשיטת "שלם לפי צפייה" המקובלת בארה"ב.

3. בשנה שעברה הזמינו את שידור הקרב בערוצי הטלוויזיה השונים 690,000 צופים ברחבי העולם. מרבית ההזמנות היו מחוץ לארה"ב.

4. הקרב ישודר, כאמור, במדינות רבות מחוץ לארה"ב, ובהן גם ישראל. למעשה, הקרב ישודר כמעט ברחבי העולם כולו – כש-175 מדינות יעבירו את הקרב בשידור ישיר.

5. בשנה שעברה הגיעו לאירוע הראסלמניה 76,167 צופים. שיא כל הזמנים של האירוע נרשם בשנת 1987, אז הגיעו לא פחות מ-93,173 צופים ל"אולם פונטיאק" כדי לצפות בראסלמניה השלישית שנערכה.

6. בשנה שעברה הכניס אירוע הראסלמניה 10.9 מיליון דולר ממכירת כרטיסים בלבד. הסכומים שהכניסו הסכמי החסויות וזכויות השידור מוערכים בעשרות נוספות של מיליוני דולרים, ובסך הכל הכניסה ליגת ה-WWE בשנת 2014 סכום אדיר של 543 מיליון דולר.

7. לסיום, הנתון שמסביר את הכוח הכלכלי שעומד בבסיס האימפריה הזו, הם נתוני הצפייה בקטעים ובסרטונים אשר מעלה הליגה לעמודים הרשמיים ברשתות החברתיות השונות. במהלך השנה החולפת לבדה נרשמו בעמוד הליגה ביוטיוב מעל 4.2 מיליארד צפיות, ואחרי העמוד עוקבים 5.2 מיליון בני אדם – יותר מליגות הפוטבול או ההוקי האמריקאיות ומערוץ הספורט המוביל ESPN.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן