אתונה פינת וול סטריט: המסחר בניו יורק ננעל בירידות על רקע הנעשה ביוון

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום, על רקע המגמה שלילית אשר שלטה במסחר בסוף השבוע. את עיקר תשומת הלב ברחבי העולם ריכזה היום יוון, שם חשף ראש הממשלה הנבחר ציפראס את תכניות הכלכלית לחילות המדינה מהמשבר – והצהיר כי לא יסכים לקבלת חבילת הטבות נוספת ממדינות האיחוד, אם כזו תיכלול הגבלים נוספים ותנאי צנע כפי שנעשה בעבר.

צילום: thinkstockphotos

למעשה, ציפראס הכריז באופן רשמי אודות מה שטען עוד ממקום מושבו באופוזיציה בטרם הבחירות במדינה – וקירב עוד יותר את פרישתה של יוון מגוש היורו. מצב כזה, כידוע, מדיר שינה מעיניהם של המשקיעים ביבשת בעיקר עקב החשש הישן כי מדינות נוספות ברחבי היבשת ילכו בעקבות יוון אם זו תחליט לפרוש ("אפקט הדומינו"), כשהחשש העיקרי מופנה ליוון ולאיטליה. הצהרתו של ציפראס הביאה לירידות שערים חדות בשווקי אירופה, אותן הובילה הבורסה בגרמניה אשר איבדה היום 1.7% מערכה. מדד הקא"ק 40 הצרפתי ירד ב-0.9%, ובלונדון נרשמו ירידות של 0.2%. בנוסף למגמה השלילית בבורסות אירופה, העיב על המסחר ברחבי העולם גם החשש מהאטה בשוק הסיני, שם פורסם כי היבוא והיצוא במדינה הצטמטמו בחדות.

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע לפתיחת שבוע המסחר בניו יורק, שם ננעל המסחר בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.4%, ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.4% גם הוא. בגזרת המניות, מניית טוויטר המשיכה לרכז היום את תשומת הלב, לאחר שבימים האחרונים למסחר בשבוע החוף נסחרה המנייה בטלטלה חדה. היום נחלשת המנייה פעם נוספת, ואיבדה 1.4% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן