דחייה יקרה: בבילון נחתכה ב-7.1%, הבורסה ננעלה בעליות קלות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות קלות על רקע ימיה האחרונים של עונת הדוחות הרבעוניים ובציפייה להכרזת הריבית במשק אחה"צ. הכלכלנים במשק מצפים לכך שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יותיר את הריבית על כנה.

מדד ת"א 25 יורד ב-0.2% ומדד ת"א 100 עלה גם הוא ב-0.2%. מדד הבנקים איבד 0.3% מערכו. מדד הנפט והגז התחזק ב-1.1% על רקע חתימת ההסכם בין השותפות בקידוח הנפט והגז "תמר" לבין החברה לישראל, כשעל פי ההערכות תעביר החברה לישראל כמעט 4 מיליארד דולר בתמורה לאספקת גז למתקניה בבז"ן ובתחנות הכוח בסדום ובמישור רותם. למרות חתימת ההסכם, מניות הנפט והגז אינן רושמות בינתיים עליות מיוחדות.

צילום: IngImage A.S.A.P

בתחילת החודש הגישה בבילון תשקיף לרשות ני"ע בארה"ב, דיווחה החברה אמש לבורסה כי היא דוחה את הליך ההנפקה בנאסד"ק לחודש ינואר 2013. מבבילון נמסר כי טיוטה ראשונית לרישום מניותיה למסחר בארה"ב הכולל תשקיף כבר הוגשה לרשות ניירות ערך בארה"ב. מניית החברה הגיבה היום לפרסומים ונחתכה ב-7.1% במחזור ענק.

היום יפרסם כאמור בנק ישראל את הריבית לחודש נובמבר, כאשר בחודש שעבר הפתיע את מרבית הכלכלנים והודיע על הורדת הריבית ל-2%, ועל צעדים חדשים להגבלת הרוכשים בשוק הנדל"ן. גם כעת צופים מרבית הכלכלנים כי הריבית תישאר ללא שינוי, וזאת למרות שמדד המחירים לצרכן רשם ירידה מפתיעה של 0.2%.

אסטרטג ההשקעות הראשי בקבוצת הבנקאות הפרטית של מריל לינץ', ביל או'ניל, התייחס היום לישראל במהלך מסיבת עיתונאים בתל אביב. "בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בקרוב, במיוחד על רקע הבחירות והמצב הפוליטי הרגיש", אמר או'ניל, והוסיף כי "הכלכלה הישראלית נמצאת במצב טוב מאוד ביחס לכלכלה העולמית, וצפויה לה צמיחה של כ-3% ב-2013; האירועים הגיאו-פוליטיים האחרונים לא צפויים לגרום להשפעה ארוכת-טווח".

בנק מזרחי טפחות פרסם היום את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2012. הרווח הנקי של הבנק עמד על 250 מיליון שקל, לעומת 255 מיליון ברבעון המקביל אשתקד (עלייה של 2%). רווח זה משקף תשואה על ההון של 13%. סך הכנסות הבנק ברבעון החולף עמד על 1.18 מיליארד שקל, ירידה לעומת 1.21 מיליארד שקל אשתקד. הכנסות הריבית נטו הסתכמו ב-900 מיליון שקל, והכנסות שאינן ריבית הסתכמו ב-287 מיליון שקל.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו התחזקה ב-0.2%, בורסת שנחאי נחלשה ב-0.5% ובורסת הונג קונג איבדה 0.2% מערכה.

אתמול ננעלה הבורסה באחד העם בעליות, בשבוע שבו חזרו הבחירות לכנסת לעמוד במוקד תשומת הלב אחרי מבצע "עמוד ענן" ועל רקע הפריימריז במפלגות הגדולות. עונת הדוחות הרבעוניים נכנסה לישורת האחרונה, עם פרסום תוצאותיהן של כמה מהחברות הגדולות במשק.

מדד ת"א 25 התחזק ב-1.3%, ת"א 100 התחזק 1.5%, ומדד הבנקים הוסיף 2% לערכו לקראת דיווחי הבנקים הגדולים על תוצאותיהם. מדד הביטוח רשם עלייה של 2% וגם מדד הנפט והגז התחזק, ב-1.6%. מחזור המסחר עמד על 1.042 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן