דיווח: מיקרוסופט תציע גישה מרוחקת במודל SaaS

בתקופה האחרונה מסתמן כי מיקרוסופט עושה כל שביכולתה על מנת להבהיר לכולם כי מדובר גם בחברת שירותים. כעת, על פי דיווח של מרי ג'ו פולי מאתר ZDNet נראה כי החברה מתכננת לפתח "Windows desktop as a service" המבוסס על מודל Pay-per-Use, שירוץ על פלטפורמת Azure של החברה.

כלומר, המטרה של מיקרוסופט היא לאפשר למשתמשים לגשת אל שולחן העבודה של מערכת חלונות גם ממחשבים מרוחקים, ולגבות תשלום המותאם אישית לזמן השימוש של המשתמשים. על פי מקורות בחברה, השירות החדש, שקיבל נכון לעכשיו את שם הקוד Mohoro עדיין נמצא בשלבים מאוד ראשוניים, ולא ידוע מהו תאריך ההשקה המיועד. בעוד שמיקרוסופט כבר רכשה את שמות הדומיין Mohoro.Net ו-Mohoro.com, ההשערה היא שהשירות עתיד להגיע לשוק רק במהלך החצי השני של 2014.

מאמצת את הענן

בעוד שמיקרוסופט מציעה כבר היום מספר שיטות באמצעותן יכולים המשתמשים לגשת אל המחשבים שלהם מרחוק, ההתמקדות של Mohoro היא לאו דווקא במחשבו האישי של המשתמש, או לפחות כך מסתמן. בעוד שעל פני השטח נראה כי Mohoro היא הגרסה של מיקרוסופט ל-Remote Desktop, מדובר למעשה בשירות ענן בפני עצמו, המציע מעט יותר למשתמשים.

בעזרתו, חברות הנאלצות להריץ אפליקציות או מוצרים ישנים במיוחד (Legacy Apps) לא יצטרכו לרכוש או לעדכן שרתים, שורות קוד או אפילו את סביבת העבודה, אלא פשוט להתחבר אל Mohoro, ללחוץ על כמה כפתורי הגדרות ולעבוד עם המוצרים המיושנים, על המחשבים החדשים של עובדי החברה.

צילום: יח"צ (עיבוד תמונה)

חשוב לציין שנכון לתנאי השימוש הנוכחיים של מיקרוסופט, מכונות וירטואליות מבוססות Azure אינן מורשות להריץ את מערכת חלונות, והחברה מציעה כיום מספר שיטות באמצעותן יכולים המשתמשים לגשת אל המחשבים האישיים שלהם מרחוק. סביר להניח שבמידה והשירות החדש אכן יראה אור ויגיע לשוק, מיקרוסופט תדאג לשנות את תנאי השימוש – בצורה שתתאים בעיקר לה, ולא לשאר מפתחי צד שלישי המעוניינים לרכב על הגל הנוכחי.

בעוד שמיקרוסופט מציעה כבר היום מספר שיטות באמצעותן יכולים המשתמשים לגשת אל המחשבים שלהם מרחוק, ההתמקדות של Mohoro היא לאו דווקא במחשבו האישי של המשתמש, או לפחות כך מסתמן. המטרה של מיקרוסופט, כל נראה, היא להתחבר אל מערכת חלונות מלאה, עם האפשרות לגשת למשאבים השונים הקיימים בה. כך לדוגמה, משתמשים בעלי מערכת חלונות RT יוכלו לקבל גישה לתוכנות מלאות, ולהשתמש בהן בצורה אידיאלית.

מיקרוסופט מצידה, אינה מסכימה לשתף מידע נוסף או אפילו לאשר את המידע הנוכחי, ושחררה תגובה רשמית בה מבהירה כי היא אינה מגיבה על השערות או שמועות הנוגעות לחברה או מוצריה.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק:

פייסבוק מזנקת בזכות המובייל, זמן טוב לרכוש מניות?

מפתח הצליח לגרום ל-Google Glass להגיב למצמוץ בצילום

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן