דירוג עשירי ארה"ב: לא תאמינו כמה הרוויח ג'ף בזוס בשנה החולפת

אולי לא שמתם לב לכך, אך זו הייתה השנה של ג'ף בזוס – כך לפחות עולה מדירוג האנשים העשירים ביותר בארה"ב, אשר פרסם מגזין פורבס. הרשימה היוקרתית והמדוברת מתפרסמת מדי שנה והפכה עם השנים לאחת הרשימות המשפיעות, המצוטטות והאקסקלוסיביות ביותר – אשר מציגה את 400 האנשים העשירים ביותר בארה"ב כיום. ובין מאות המיליארדרים, כאמור, בולט השנה מעל כולם בזוס – אשר הרוויח במהלך השנה החולפת לא פחות מ-16.5 מיליארד דולר, והונו הגיע עד לסכום שיא בן 47 מיליארד דולר.

הזינוק המטאורי בשוויו של בזוס נובע באופן בלעדי מהזינוק בשווי מניית חברת אמזון שהקים. החברה דיווחה בחודש יולי האחרון על תוצאות טובות במיוחד – לרבות רווח רבעוני בגובה 92 מיליון דולר. הדיווח הזה הביא לזינוק בערך המניות, והקפיץ את בזוס עצמו עד למקום ה-4 בדירוג (המיקום הגבוה ביותר אליו הגיע אי פעם). בזוס עלה השנה לכותרות לא פעם, במיוחד לאחר כתבת התחקיר שפרסם הניו יורק טיימס אודות שעות העבודה המטורפות והלחץ האדיר בו שרויים עובדי אמזון. אך כל אלו, כאמור, לא הצליחו לפגוע בדיווח חיובי אחד, ובזוס בהחלט יכול לסכם את השנה החולפת בחיוך רחב.

הרוויח 16 מיליארד דולר בשנה. בזוס | צילום: thinkstockphotos

בזוס דורג, כאמור, במקום הרביעי, אך הוא לא היה רחוק כלל מלהגיע אפילו למקום אחד גבוה יותר. במקום השלישי נמצא היהודי העשיר ביותר בעולם, לארי אליסון, עם הון בגובה 47.5 מיליארד דולר – 500 מיליון דולר "בלבד" יותר מלבזוס. מייסד חברת אורקל פרש בשנה שעברה כזכור מתפקידו כמנכ"ל פעיל בחברה, אך לאיש אין ספק כי איש העסקים בן ה-71 עדיין מקבל את כל ההחלטות הנוגעות לעתיד החברה. ילדיו, אגב, הפכו לשניים מהשמות החזקים בתעשיית הקולנוע האמריקאית: הבת מייגן מימנה את הפקת הסרט "כוננות עם שחר" ו"אימה אמריקאית", בעוד הבן דיוויד הפיק סרטי מיינסטרים חדשים דוגמת "משימה בלתי אפשרית" ו"שליחות קטלנית".

גם השנה לא נרשמה בפסגת הדירוג שום מהפכה, כשמייסד חברת מיקרוסופט ביל גייטס בן ה-59 ממשיך לשמור על מקומו בפסגת הדירוג כאדם העשיר ביותר בארה"ב. הונו של גייטס מוערך על ידי צוות המגזין ב-76 מיליארד דולר (אשר נכון לרגע זה מבטיחים לו גם את פסגת דירוג עשירי העולם).

במקום השני נמצא "הנביא מאומהה" וורן באפט. המשקיע האגדי חגג השנה 85 והונו מוערך על ידי המגזין ב-62 מיליארד דולר. השנה ביצע, כזכור, את העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה האישית שלו – לאחר שרכש את חברת Precision Castparts עבור לא פחות מ-37 מיליארד דולר. עסקת הענק הוכיחה כי באפט ממש לא מתכנן לצאת לפנסיה בקרוב, והוא ממשיך לשלוט ביד רמה על עסקיו. את ה"חמישייה הפותחת" של עשירי ארה"ב משלימים האחים דיוויד וצ'ארלס כוך, אשר כל אחד מהם שווה 41 מיליארד דולר.

לא הולך לשום מקום. באפט | צילום: thinkstockphotos

עוד בפסגת הדירוג ניתן למצוא את מייסד חברת פייסבוק מרק צוקרברג, אשר שווה כעת 40.3 מיליארד דולר. בחודש אוגוסט האחרון רשמה החברה היסטוריה כשמיליארד בני אדם ברחבי העולם השתמשו בפייסבוק ביום בודד, וגם אפליקציית מסנג'ר שהשיקה החברה רשמה הצלחה אדירה – עם למעלה מ-200 מיליון משתמשים שנרשמו לשירות במהלך 7 חודשים בלבד. במקום השמיני נמצא ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, אשר שב לאחרונה לנהל את חברת "בלומברג" שהקים ומקדם אותה אל עבר מעמד של "ענקית תקשורת" בזירה הבינ"ל, והונו מוערך ב-38.6 מיליארד דולר. במקום העשירי נמצא מייסד חברת גוגל לארי פייג', אשר משמש כיום כמנכ"ל חברת "אלפבית" הצעירה (חברת האם של גוגל, כזכור). פייג' מחזיק בהון בגובה 33.3 מיליארד דולר, וצמוד אליו במקום ה-11 נמצא שותפו להקמת גוגל סרגיי ברין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן