הבורסה ננעלה בירידות קלות במחזור נמוך

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום בירידות קלות על רקע נתוני הצמיחה החיוביים שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב, ועל רקע השינויים במערכת הפוליטית, בראשם האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו וההערכות על איחוד בין מפלגות השמאל – מרכז. מחזור המסחר היום היה נמוך למדי – 580 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, מדד ת"א 100 נחלש גם הוא ב-0.1%, מדד מניות הבנקים ירד ב0.3% ומדד הנפט והגז ירד ב-0.2%.

בסוף השבוע פורסם כי התמ"ג בארה"ב צמח ברבעון השלישי של השנה ב-2%, בין היתר בעקבות עלייה בצריכה הפרטית והתאוששות בענף הבנייה. קצב הצמיחה היה גבוה יותר מאשר תחזית האנליסטים, אשר עמדה על 1.8%. נתונים אלה משכו את המדדים המובילים בוול סטריט לעליות שערים. 

צילום: רויטרס

מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש נובמבר. בחודש אוקטובר השאיר הבנק את הריבית ברמה של 2.25%, בין היתר בשל עליית מדד המחירים לצרכן ב-1%, אשר נגרמה בעיקר בשל עליית מחירי הסיגריות והירקות והפירות. 

להערכת הכלכלן הראשי של D&B הריבית במשק תשאר ברמתה הנוכחית. לדבריו לחשש מפני התפתחות בועה במחירי הדיור יש השפעה אפקטיבית על שיקולי הוועדה המוניטרית, בבואה לקבוע את הריבית, בגלל גודלו ומרכזיותו של תחום הנדל"ן במשק. שינויים בהתנהלות מוסדות התכנון, הבנייה ושיווק הקרקעות יכולים להקטין באופן משמעותי את השפעת שוק הנדל"ן על הריבית והפתרונות לכך מצויים בידי הממשלה. השפעה זו הופכת להיות מסוכנת יותר, במצב של האטה בצמיחה הגלובלית.

חברת כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי דיווחה הבוקר על השלמת עסקת מכירת גארד לחברת National Indemnity Company של המיליארדר האמריקאי וורן באפט. השלמת העסקה הייתה צפויה, לאחר שברקשייר קיבלה בשבוע שעבר את אישור הרגולציה בארה"ב לביצוע העסקה. כלל ציינה כי לו היתה העסקה מתבצעת ב-30 ביוני 2012 ועל בסיס הנתונים הכספיים ושער החליפין לאותו מועד, היתה החברה רושמת את חלקה ברווח בסך של כ-3 מיליון שקל נטו ממס, כתוצאה מהעברת קרן תרגום (מבלי להתחשב בעסקת הגידור) בגין ההשקעה ב-CUSH לרווח והפסד, ללא השפעה על הרווח הכולל. בעקבות השלמת העסקה רושמת מניית אי.די.בי עלייה של 3.3%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן