הדולר נחלש ב-0.03%: "האוצר ובנק ישראל יידרשו להמשיך בפעילותם"

לאחר שביומיים האחרונים רשם מגמת עלייה, שב היום הדולר להחלש. המטבע האמריקאי איבד היום 0.03% מערכו, ושערו היציג נקבע על 3.572 שקלים לדולר. היורו לעומת זאת התחזק הבוקר ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.7452 שקלים.

"מעבר להתערבויות של בנק ישראל במסגרת התוכנית לקיצוץ השפעת רכישות הגז ממאגר תמר על שער החליפין, שב האוצר לפעול בגלוי כפי שנהג בתקופה של הנגיד היוצא, פרופ' סטנלי פישר", אמר היום יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות. "להערכתנו, יידרשו האוצר ובנק ישראל להמשיך בפעילותם ולהביא להתייצבות שער הדולר בטווח הקצר מעל לרמת 3.6 שקלים".

"גיוון מקורות האשראי למדינת ישראל נובע בעיקרו מהפיזור שבמקורות ההכנסה", הוסיף פריימן. "על רקע זה, צמצום מוחלט של יתרות החוב הדולרי של מדינת ישראל יעמוד בסתירה לניהול הסיכונים הנגזרים ממבנה הכנסות המדינה ויחזור כבומרנג במקרה של המשך התחזקות השקל אל מול הדולר שצפוי בטווח הארוך".

צילום: רויטרס

"למדינת ישראל הכנסות ישירות ועקיפות במט"ח ממסים ותמלוגים הנגזרות", המשיך פריימן, "צמצום מוחלט של צד ההתחייבויות במט"ח יותיר את צד ההכנסות במט"ח ללא גידור. לכן באפשרות האוצר ובנק ישראל להמשיך ולהתערב במסחר בין היתר באמצעות רכישת מט"ח כנגד החוב הזר של מדינת ישראל".

פריימן מסייג כי גם בהיקף התערבות זה קיימת מגבלת כמות: "התערבות בנק ישראל במסחר הכרחית בטווח הקצר, במטרה לשמר את תנאי הסחר ולאפשר תקופת הסתגלות והתאמה של הייצוא הישראלי לשינויים בתנאי הסחר הנגזרים מהתחזקות השקל, העלייה בשערי הריבית והשינויים במחיר חומרי הגלם. ביקושי מט"ח ערים צפויים להמשיך ולהתקבל בשערים של 3.52-3.54 שקלים לדולר וסביב רמת 3.6 שקלים לדולר צפויים היצעי מט"ח מצד יצואנים מקומיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן