“ההטבות לבכירים בחברה לישראל ראויות להכרעה שיפוטית”

"הנושא הנידון כבד ולעניות דעתי ראוי להכרעה שיפוטית". כך אמרה הבוקר בראיון לגל"צ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד דידי לחמן מסר, בהתייחסה לחילופי התכתובות בין רשות ני"ע לחברה לישראל לגבי ההטבות שניתנו לבכירי החברה.

"הרשות לניירות ערך מבצעת את תפקידה", אמרה לחמן מסר, "היא פונה לחברה ומבקשת הבהרות. היא יכולה רק לדאוג שלציבור תהיה האינפורמציה המלאה לגבי מה שקורה בחברה. השאלה האם ההטבת לבכירים היו לטובת החברה, זה מה שיעלה אם וכאשר לדיון משפטי. אם לא יהיה פסק דין – המצב ישאר כמו שהוא".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הרשות שאלה שאלות, החברה נתנה תשובות ועכשיו המשקיעים, שזה בעצם אנחנו, צריכים לשאול האם התשובה עולה בקנה אחד עם החובה שמונהגת על הדירקטורים לנהוג על פי טובת החברה בלבד", המשיכה לחמן מסר. "השאלה הזו היא שתידון בסופו של יום על ידי בית המשפט".

יו"ר החברה לישראל, עידן עופר | צילום: סיון פרג'

"אחת השאלות המעניינות היא העיתוי", הוסיפה לחמן מסר. "התשובה היתה שמכיון שהיו"ר עומד לפרוש ב-2014 הם החליטו לדון בזה בנובמבר. השאלה אם זה באמת הגיוני שבנובמבר, בעקבות הפרישה הצפויה, הם החליטו לדון בהארכת החוזים של כולם".

"תיקון 20 הוא התשובה של הממשלה לדיון על שכר בכירים בחברות ציבוריות", הסבירה לחמן מסר. "מדיניות התגמול צריכה לקבל את אישור האסיפה הכללית עם וטו לציבור המשקיעים. ועדיין, ההחלטה הסופית נשארת של דירקטוריון החברה. זו הדרך האחרונה של הדירקטוריון להוכיח שהוא פועל לטובת החברה. תכנית האופציות הזאת לא עברה את התהליך החדש שנקבע, אלא עברה לפני כן. נדיר שהרשות לניירות ערך פונה וכותבת לחברה ציבורית בסגר גודל כזה בטון כפי שכתבה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן