הלמ"ס: ירידה במכירות רשתות השיווק, ביבוא וביצוא

שנת 2012 הסתיימה בהאטה במרבית ענפי המשק, כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, בחודשים אוקטובר-דצמבר חלה ירידה במכירות ברשתות השיווק, במספר לינות התיירים, ביצוא סחורות, ביבוא חומרי גלם, ביבוא מוצרי השקעה ובמדד הפדיון לכל ענפי המשק. לעומת זאת, חלה עלייה ברכישות כרטיסי אשראי, במדד המחירים לצרכן, במדד הייצור התעשייתי ובמדד הפדיון במסחר הקמעוני.

היצוא התעשייתי ירד ברבעון הרביעי ב-10.9% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 0.6% בשלושת החודשים הקודמים. על פי הנתונים, חלה עלייה ביצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית וירידה משמעותית ביצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מספר לינות התיירים במלונות התיירות ירד גם הוא ברבעון האחרון ב-16.7% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 3.3% בשלושת החודשים הקודמים. מספר לינות הישראלים בבתי מלון ירד באוקטובר-דצמבר 2012 ב-3.8% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 4.8% בשלושת החודשים הקודמים. נזכיר כי במהלך הרבעון הרביעי של השנה יצא צה"ל למבצע "עמוד ענן" בעזה, מה שפגע משמעותית בענפי התיירות.

גם התיירות סבלה. מבלים באילת | צילום: רויטרס

מדד המכירות ברשתות השיווק (המהוות שליש מפדיון המסחר הקמעוני) ירד באוקטובר-דצמבר ב-2.6% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 3.4% בשלושת החודשים הקודמים.

סקר מאזן הפעילות העסקית הכוללת מצביע על הרעה ניכרת בהערכת המנהלים בענף המלונאות ובענף הבינוי. לעומת זאת, הערכת המנהלים מצביעה על הטבה בענף התעשייה, בענף המסחר הקמעוני ובענף השירותים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן