המנהלים הבכירים חושפים: דברים שלמדנו מעבודה במקדונלד'ס

מה הקשר בין ג'יי לנו, מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס והשחקנית אנדי מקדאוול? לפני הקריירה המזהירה שלהם, כולם עבדו במקדונלד'ס, כמו עוד 20 מיליון אמריקאים אשר הפכו המבורגרים, טיגנו צ'יפס ומזגו משקאות ללקוחות ברשת המזון המהיר. בספר חדש בשם "הזדמנות זהב: קריירות מזהירות", הזמין מנהל ברשת המזון המהיר, קובי טייטס, 46 מצליחנים שעבדו בעבר ברשת לספר מה למדו מן העבודה בה שסייע להם להצלחת הקריירה. אלו המסקנות העיקרית שעולות ממנו:

1. תתמקצעו בעבודה לפי הנהלים. העולם מעריך סדר ומשמעת. מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס זוכר שלמד בגיל 16 איך לשבור ביצה עם יד אחת. "המשמרת האהובה עלי היתה שבת בבוקר", הוא נזכר. "הייתי לוקח קערה גדולה, ושובר 300 ביצים לתוכה". הנחישות הזו והרצון לפעול בסדרי גודל עצומים נשארו עם בזוס מאז והובילו אותו למיזמים האחרים שעשה.

2. למדו לאהוב את העמיתים שלכם, לא משנה מי הם. השחקנית אנדי מקדאוול זוכרת את הסניף שבו עבדה בדרום קרולינה כ"סביבה נהדרת לעבוד בה, עם אנשים נהדרים ועבודת צוות". לדבריה, החיבור שלמדה ליצור שם עם אנשים עזר לה מאוד בתעשיית הקולנוע.

3. למדו איך להתנהל מול הלקוחות. מושב בקונגרס נראה שונה למדי מעבודה בקופה במקדונלד'ס, אולם מרסיה פאדג', אשת קונגרס מאוהיו, מוצאת קווים מקבילים. לדבריה, בשתי העבודות צריך לדאוג לצרכים של אחרים, לעזור להם להבין מה הם רוצים, להתנצל אם משהו משתבש – ולעמוד על שלך אם מישהו מתנהג בצורה לא הגיונית.

4. פתרו בעיות בזריזות, בלי ליצור בעיות אחרות. הרבה דברים קטנים יכולים להשתבש במסעדה. זה נכון גם בעסקים גדולים ובהופעות פומביות. מייק גרייס, סגן בנחתים האמריקאים ששירת באפגניסטן, אומר כי הניסיון שצבר כנער במקדונלד'ס בשעות השיא של המסעדה עזר לו לקבל החלטות טובות יותר תחת לחץ.

5. כמנהל – תנזוף פחות, תכוון יותר. אנדרו קארד, ראש סגל הבית הלבן בתקופת ג'ורג' בוש הבן, היה מנהל במקדונלד'ס במהלך לימודיו בקולג' בשנות ה-60. הוא הבין מהר כי אנשים שלא אוהבים את המטלות שלהם לא יצליחו, והוספת לחץ לא תעזור להם. אז הוא בילה יותר ויותר זמן בניסיון למצוא לאנשים את התפקידים שבהם הם ייהנו. "העבודה שלי הייתה להבין איך אני יכול לעזור לכל ילד להצליח", הוא נזכר.

6. העובדים הכי טובים לא ממש צריכים מנהל. למרות הנהלים הנוקשים למדי, מקדונלד'ס היא גם רשת שמתגמלת עובדים חזקים שפועלים אוטונומית. זה נראה פשוט וטפשי, אבל מדהים לשמוע מאנשים בדרגים גבוהים איך לפעמים העובדה שנתנו להם לנהל את חלקת העולם הקטנה שלהם במקדולנד'ס השפיעה על הביטחון העצמי שלהם ועל יכולות הניהול שלהם בעתיד.

7. גדלו כשרונות מבית: דאגו לקדם אנשים מוכשרים וחרוצים. מקדונלד'ס ידועה בעובדה שהמנהלים בה עבדו בעבר במשרות הכי בסיסיות, ולמדו את העסק מלמטה למעלה. בעיני ג'יי לנו מדובר בנוהל מצוין. כמנחה תוכנית הלילה, הוא ממשיך לקדם אנשים מתוך המערכת, ואפילו עזר למתמחה אחד להפוך למפיק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן