הנעשה בסוריה הפיל את הטייקונים; יצחק תשובה הפסיד 560 מיליון שקל

לראשונה בהיסטוריה של מדד הטייקונים שעורך מגזין פורבס, לא נרשם אתמול ווינר אחד לרפואה בצמרת העסקית של ישראל. המפולת שאירעה בבורסה באחד העם בשל המתיחות בסוריה וההיתכנות למלחמה בשטח השכנה מצפון לא פסחה גם על רשימת עשירי ישראל.

על מנת להבין את המצב החריג מספיק היה לראות כי הווינר הגדול של יום המסחר אתמול (נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי אחזקות) הפסיד 2.2 מיליון שקל מהונו. עוד יצאו בזול באופן יחסי: אייל ולדמן (מלאנוקס) עם מינוס של 4 מיליון שקל, איזי שרצקי (איתוראן) שאיבד 4.3 מיליון שקל, עופר נמרודי (הכשרת הישוב) שסיים את יום המסחר עם 13.6 מיליון שקל פחות מאשר אמש, ודן פרופר (אסם) שאיבד 16 מיליון שקל מהונו.

יצחק תשובה | צילום: מגלן

והמפסידים? או-הו, לא חסרו. יצחק תשובה, שמניית קבוצת דלק שבשליטתו ירדה ב-3%, איבד יותר מחצי מיליארד שקל (560 מיליון שקל ליתר דיוק) מהונו. מאחוריו נמצא שאול אלוביץ' (בזק) עם 443 מיליון שקל פחות מאשר שלשום לאחר שבזק איבדה 5.9%.

משלימים את חמישיית הלוזרים: דוד עזריאלי (קבוצת עזריאלי) שהונו מנה אמש כ-370 מיליון שקל פחות לעומת שלשום, עפרה שטראוס עם (או יותר נכון בלי) 282 מיליון שקל, ועידן עופר (החברה לישראל) שסיים את יום המסחר השחור בבורסה עם הפסד של 204 מיליון שקל.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.  

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן