חיסול רמטכ"ל החמאס הפיל את הבורסה: המדדים צנחו בחדות

אחרי יום מסחר יציב למדי, טרף חיסול מפקד החמאס בעזה אחמד ג'עברי על ידי צה"ל את הקלפים, והביא את הבורסה לצניחה לקראת הסגירה. צה"ל חיסל אחר הצהריים את מפקד הזרוע הצבאית של ארגון החמאס, אחמד ג'בערי. ג'עברי נחשב לאיש שמאחורי חטיפתו של גלעד שליט ונחשב לאחד מבכירי הארגון. הפלסטינים מדווחים כי שני בני אדם נוספים נהרגו בפיצוץ.

מדד ת"א 25 איבד 0.9% ות"א 100 נחלש ב-0.5%. מדד הנפט והגז ירד ב-0.7% על רקע הדיווחים השליליים של חברות החיפושים.

מדד ת"א 25 ברגע היוודע דבר החיסול:

בעקבות החיסול נורו אחר הצהריים כמה מטחי רקטות לעבר המועצות האיזורית חוף אשקלון ואשכול. דובר צה"ל מסר בתגובה כי צה"ל החליט לצאת למתקפה נגד החמאס, ולא להסתפק עוד בתגובות לירי. בישראל נערכים כעת לסבב הסלמה משמעותי מאוד בגזרה ומשטרת ישראל אף העלתה את רמת הכוננות בכל רחבי הארץ מחשש לפיגועים.

חברת גבעות עולם הודיעה אתמול על הפסקת הקידוח באתר מגד 5, זאת בשל גילוי גז מסוג אחר שלא הופיע בעבר. אנשי המשרד להגנת הסביבה הגיעו לאתר מגד 5 וביצעו בדיקות שונות באתר, על פני השטח. בבדיקות אלו לא נמצאו סימנים לגז הלא מוכר.

צילום: רויטרס

אתמול הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה כי הוא מכריז על שותפות פרויקט תמר כמונופול גז. משמעות ההכרזה היא החלת איסורים שונים על החברות דלק קידוחים, אבנר, ישראמקו ודור חיפושי גז. בין היתר יוטל פיקוח על מחירי הגז של השותפות ויאסר עליהם למנוע כניסת מתחרות חדשות לשוק הגז בישראל. 

חברת הסלולר סלקום דיווחה אתמול על ירידה של 37% ברווח הנקי שלה. הכנסות החברה ירדו ב-13% והסתכמו ברבעון השלישי ב-1.4 מיליארד שקל. אתמול רשמה מניית החברה עלייה של 3.5% במסחר באחד העם.

גם חברת אלביט מערכות דיווחה אתמול על תוצאותיה הרבעוניים. על פי הדוח,הכנסות החברה הסתכמו ב-677.5 מיליון דולר בהשוואה ל-663.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011 – ירידה של 2%. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-61.0 מיליון דולר בהשוואה ל- 70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 13.2%. הרווח הנקי הסתכם ב-49.4 מיליון דולר בהשוואה ל- 56.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 12%.

הלילה הודיעה חברת S&P כי היא משאירה את דירוג החוב של חברת החשמל על +BB. עם זאת הדגישה הסוכנות כי תכניס את החברה לרשימת המעקב עם השלכות שליליות. S&P ציינה כי חברת החשמל סובלת מלחץ תזרימי גובר בעקבות התייקרות עלויות הדלק והתייחסה כמו כן להצהרת ההמשלה כי תעמיד ערבויות נרחבות עבור חברת החשמל. "הממשלה עומדת כולה מאחורי חברת החשמל" אך מציינים גם שהפיקוח הממשלתי על מצב הנזילות של חברת החשמל היה לוקה בחסר.

נושא הצוק הפיסקלי בארה"ב ממשיך לעמוד במוקד, כשמאז היבחרו של אובמה מחדש לפני כשבוע לא נרשמו צעדים מיוחדים לעבר פתרון בסוגיה. לאחרונה הודיע הבית הלבן כי נשיא ארה"ב ברק אובמה יפגש השבוע עם ראשי הקהילה העסקית והאזרחית ועם מנהיגי תנועות העבודה בארה"ב בהמשך לניסיונותיו למנוע העלאת מסים חדה וקיצוצים עמוקים בהוצאות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן