יחימוביץ': "הצעת התקציב היא הונאה של הציבור"

כצפוי, הגזירות הכלכליות והקיצוצים המתוכננים התקבלו בביקורת קשה מצד סיעות האופוזיציה. ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה) כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו כי "שר האוצר, שהבטיח לדאוג לאדם העובד, פשוט דופק אותו. ההבדל בין הפוליטיקה הישנה לחדשה הוא רק בחיוך. לפיד מוריד גרזן של גזירות על ראשם של הישראלים אבל עושה זאת עם חיוך".

"כלל הגזירות, וביניהן העלאת מס ההכנסה בכ-1.5%, העלאת תעריף החשמל, העלאת המע"מ, מס בריאות על עקרות בית ועוד, יביאו לקריסתו של מעמד הביניים", הוסיף רוזנטל. "ככה שמים את האדם העובד במרכז? ככה עושים סיכול ממוקד למעמד הביניים".

גם יושבת ראש מפלגת העבודה והאופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', תקפה הבוקר בראיון לגלי צה"ל את תכניתו הכלכלית של שר האוצר, יאיר לפיד.

"זו בגידה בציבור", אמרה יחימוביץ'. "בים של שגיאות ומדיניות שגויה ומיושנת, עוד היה רגע אחד שחשבתי שנעשה צעד נכון, אבל עוד לפני הפגיעה במעמד הביניים, אני לא מבינה מה הם רוצים שנעשה עכשיו ואיך העניים אמורים להסתדר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לפיד עושה עוד מאותו דבר, אבל יותר גרוע", הוסיפה יחימוביץ'. "שום שר אוצר לא העז לעשות את מה שלפיד עושה. איזה חוסר בושה, כמה אפשר להיות אכזרי. מדובר בהונאה של הציבור".


יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

"מעבר לצער והכאב שאני חשה כלפי אלה שחייהם לא יהיו חיים עכשיו", המשיכה יחימוביץ', "זו שגיאה כלכלית קשה מאוד שפוגעת בכל מנועי הצמיחה ותכניס את המשק למיתון נוראי. זאת תכנית דכאון ומכות ולא תכנית צמיחה. הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר – ההון הגדול, ומשום שהגזירות, יוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך. לפיד ממשיך את אותה טעות קשה בדיוק אך באופן ברוטאלי וחסר בושה עוד יותר. הגרעון עובר מהכיס של הממשלה – לכיס של האזרח".

יחימוביץ סיכמה כי לפיד פשוט "הונה את הציבור", וציטטה מדבריו כשבועיים לפני הבחירות: "אל תקנו את התיאטרון הזה. הפוליטיקאים הישנים שלנו מגיעים תמיד לאותה תשובה פעם אחר פעם שנה אחר שנה – הם יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. הם תמיד עושים קולות כאילו הפעם הם מתכוונים ברצינות ואז ברגע האמת נגלה שמי שמשלם את החשבון הוא מעמד הביניים הישראלי. כי מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל. זו הסיבה שאנחנו מביאים לשולחן פוליטיקה חדשה. כי אי אפשר להמשיך כך".

"הפוליטיקה החדשה מעולם לא היתה כל כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתכניתו", חתמה יחימוביץ'.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן