ירידה של 38% בהשקעות תושבי חוץ באג"ח ממשלתיות בנובמבר

לתשומת לבו של שר האוצר: בחודש נובמבר השקיעו תושבי חוץ כ-290 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות (ירידה של 38% לעומת חודש אוקטובר), וכ-30 מיליון דולר במק"מ. באוקטובר השקיעו תושבי חוץ כ-470 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות ומימשו כ-170 מיליון דולר במק"מ. כך עולה מנתוני השקעות תושבי חוץ בישראל ותושבי ישראל בחו"ל בחודש נובמבר 2012 אשר פירסם היום בנק ישראל.

נתונים ראשוניים לדצמבר מצביעים על מימושים בהיקף של כ-250 מיליון דולר במק"מ, ופעילות מתונה מאוד באג"ח הממשלתיות. מתחילת השנה מימשו תושבי חוץ נטו במק"מ היקף של כ-3.4 מיליארד דולר, ובאג"ח ממשלתיות כ-230 מיליון דולר.

באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו בחודש נובמבר מימושים נטו בהיקף של כ-20 מיליון דולר. המימושים נטו של תושבי חוץ בבורסה לני"ע בתל אביב הסתכמו בנובמבר בכ-110 מיליון דולר, בהמשך למימושים על סך כ-40 מיליון דולר בחודש אוקטובר. נתונים ראשוניים לדצמבר מצביעים על מימושים נטו על סך כ-130 מילין דולר במניות של תושבי חוץ בבורסה בתל אביב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: רויטרס

מתחילת 2012 ועד לחודש נובמבר נרשמו השקעות נטו של כ-500 מיליון דולר במניות בורסה בתל אביב, ושל כ-600 מיליונים במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל. ההשקעות הישירות במשק, שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו בנובמבר בכ-350 מיליון דולר. עיקר הפעילות התרכזה בענפי הפיננסים והטכנולוגיה העילית. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה השקיעו תושבי חוץ כ-7.5 מיליארד דולר בהשקעות ישירות.

הבנק פירסם גם את נתוני ההשקעות של המשקיעים המוסדיים ושל המגזר העסקי במניות זרות. בנובמבר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-770 מיליון דולר: השקעות של כ-430 מיליון דולר על ידי המשקיעים המוסדיים ושל כ-360 מיליון דולר של המגזר העסקי, קוזזו במעט על ידי מימושים בהיקפים קטנים של משקי הבית. מתחילת השנה השקיעו תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל כ-3.7 מיליארד דולר.

בנובמבר מימשו תושבי ישראל נטו באג"ח סחיר בחו"ל כ-230 מיליון דולר: מימושים של כ-300 מיליון דולר של המשקיעים המוסדיים אשר קוזזו חלקית על ידי השקעות נטו של כ-70 מיליון דולר של משקי הבית ושל המגזר העסקי.

בנובמבר נרשמו גם השקעות נטו של כ-10 מיליון דולר בהשקעות הישירות בחו"ל, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בענפי הביטוח והפיננסים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן