“כיל תייבב על פספוס העסקה – ותמשיך להרוויח מיליארדים”

"ויתורה של פוטאש על עסקת כיל לא נעשה מתוך רצון, אלא בגלל ההבנה שאי אפשר להשלים את העסקה, משום שהממשלה הישראלית מתנגדת ושר האוצר מתנגד", כך אומר לפורבס ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה).

לאחר לחץ ציבורי גדול והתנגדות גורמים ממשלתיים בישראל, הודיעה היום ענקית הדשנים הקנדית פוטאש כי תוותר על העסקה לרכישת מניות כיל בסכום כולל של 13.5 מיליארד דולר. על פי פוטאש, הסיבה לביטול העסקה היא אי הנכונות בישראל לקבל השקעות זרות. בעקבות הדיווח, צונחת מניית כיל ב-3.8% במחזור גבוה, וכמוה גם מניית החברה לישראל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"עכשיו יתחילו הייבבות של כיל וסיסמאות על כך שפיספסנו עסקת ענק ועל כך שוויתרנו על השקעה גדולה של חברה בינלאומית בשוק האשלג הישראלי ואיך הרסנו כזאת הזדמנות", הוסיף רוזנטל. "גם אחרי היבבות, המספרים של כיל ימשיכו להראות רווחים של מיליארדים".

מיקי רוזנטל | צילום: ארטיום דגל

רוזנטל הוסיף כי הוא שמח על ההחלטה של פוטאש. "מה שהכי חשוב כאן הוא שהצלחנו לשמור על משרות של אלפי ישראלים ושל אלפי תושבי הנגב, ועל זה בעצם נלחמנו".

ראשי ועדי העובדים בכיל בירכו על ביטול עסקת המיזוג: "פוטאש הבינה שיש התנגדות מקיר לקיר לעסקת המיזוג עם כיל והחליטה להודיע על כוונתה לסגת מעסקת המכירה", הם מסרו. "למרות הצהרת החברה, אנו נמשיך לעקוב בקפדנות אחר ההתפתחויות ונפעל לקידום חקיקה נגד כל ניסיון של מכירת מחצבי ים המלח לחברות זרות כך שנבטיח את עתיד משאבי הטבע של ישראל גם בעתיד מפני ניסיון חוזר של פוטאש או של חברה זרה אחרת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן