כמה שווה שאול שני – הישראלי שהשקיע בהייטק לפני כולם

שווי: 1.3 מיליארד דולר
מקור:  טכנולוגיה
גיל: 58
אזרחות: ישראל
דירוג עולמי:  1103

שאול שני הוא אחד מהבעלים של קרן ההשקעות סווארת', אשר אחזקתה הגדולה היא ECI טלקום, ואחד המשקיעים הישראלים הראשונים בתחום ההייטק. שוויו של שני מוערך ב-1.3 מיליארד דולר. שלושת המצטרפים החדשים הם רק חלק מן הישראלים שיופיעו בדירוג המיליארדרים העולמי המלא, שיפורסם בסוף החודש.

בשנות ה-80 של המאה הקודמת, לצד חופיה היפים של הרצליה, בלבו של מה שיהפוך לימים לאחד ממרכזי ההייטק הגדולים בארץ, חבר שאול שני לעודד פוליג והשניים הקימו את עוש"פ טכנולוגיות – ראשי תיבות של "עודד ושאול פרטנרס" – אשר הונפקה בנאסד"ק ב-1985.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מאז, מנהל שני את הונו באמצעות השקעה בחברות טכנולוגיה ומכירתן. חלק מהן, כמו סאפיינס וקבוצת DSP, עדיין נסחרות בנאסד"ק (למרות שהן שוות הרבה פחות מאשר בשיא בועת ההייטק של שנת 2000). אחרות, כמו טכנומטיקס, הן נחלת העבר.

את הונו הגדול עשה שני בשנת 2009, כשהחברה שהקים בברזיל ב-1998, גלובל ווילג' טלקום, נמכרה לויונדי הצרפתית. ויונדי רכשה 37.9% מגלובל ווילג', וקיבלה אופציה לרכישת 19.6% נוספים. המרוויחות הגדולות מהעסקה: קרן ההשקעות סווארת' (Swarth), חברת האחזקות סווארת' וגלובל ווילג' טלקום הולנד, כולן שייכות לקבוצת סווארת' הפרטית. סווארת' הרוויחה בעסקה הזו כ-1.2 מיליארד דולר.

שני | צילום: סיון פרג'

עד כה, לא נכלל שני בדירוג המיליארדרים של פורבס כיוון שלא היו הוכחות לכך שהוא הבעלים היחיד של הקבוצה. לסווארת' אין כמעט נוכחות. מספרי הטלפון שאמורים להיות שלה מובילים למשרדי ECI טלקום, כעת החברה הגדולה ביותר הנמצאת בשליטתה.

יותר משנה של חיפושים השתלמו כאשר בסוף חודש ינואר אישר מקור המקורב לחברה לפורבס כי שני הוא אכן הבעלים היחיד של קבוצת סווארת'. המשמעות היא שהוא המרוויח העיקרי ממכירת חברת הטלקום הברזילאית, ובעל המניות היחיד בשליטה של 44% ב-ECI.

בנוסף לטלקום, תוכנה והשקעות, המקור ציין כי סווארת' עוסקת גם במימון, בשוקי ההון ובאלגו-טריידינג. שני, כעת בשנות ה-50 המאוחרות שלו, לפי מידע שהגיש בזמנו לרשות ני"ע האמריקאית, שותף גם במגנום טגנולוגיות, אשר שולטת בקרן ההון סיכון מגמה. מגמה רשמה שני אקזיטים מרשימים בשנים האחרונות: מכירת פרוביג'נט לברודקום ב-313 מיליון דולר ב-2011 ומכירת חברת השבבים ווינטגרה לחברה PMC תמורת 300 מיליון דולר ב-2010.

בהסתמך על הממצאים הללו, מעריך פורבס את הונו של שני ב-1.3 מיליארד דולר לפחות, למרות שהמקור טוען כי רווחיו ממכירות של מיזמים קודמים מציבים את שוויו קרוב יותר ל-2.5 מיליארד דולר.

את תגובתו של שני לא ניתן היה להשיג.

המצטרפים החדשים לדירוג המיליארדרים:

גם בדולרים: צדיק בינו הצטרף למועדון המיליארדרים של פורבס

בלעדי לפורבס // מורי ארקין: זה נחמד להיות מיליארדר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן