לא מושפעת מההפגנות: הבורסה ננעלה בעליות, הבנקים זינקו

המסחר בבורסה באחד העם התחדש הבוקר ליום אחד לאחר פגרת יום כיפור ומתנהל על רקע ההפגנות הסוערות נגד תוכניות הקיצוצים באירופה והירידות המתמשכות בוול סטריט ובבורסות אירופה. למרות התנאים המקדימים הפסימיים, מתנהל המסחר בעליות שערים חזקות בהובלת מניות הבנקים. בתום הפעילות היום ישוב המסחר רק ביום שלישי, לאחר פגרת סוף השבוע וסוכות. 

מדד ת"א 25 קפץ ב-1.9%, ת"א 100 התחזק ב-1.2% ומדד הבנקים זינק ב-3.6%.

בית המשפט המחוזי אישר היום את הסדר החוב של חברת דלק נדל"ן בבעלות איש העסקים יצחק תשובה. על פי החלטת השופטת אלשיך, עבור מחיקה של חובות בסך 2.15 מיליארד שקל, יזרים יצחק תשובה 880 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ולבעלי המניות של החברה. מדובר ב"תספורת" של 64% למחזיקי האג"ח.

קרן ההשקעות פימי הודיעה כי מימשה אחזקתה באלון USA תמורת 53 מיליון דולר. כשנה וחצי לאחר שהשקיעה בחברה 23 מיליון דולר נמסר היום מהקרן כי מימשה את השקעתה, לאחר שבמהלך התקופה חל שיפור רב בביצועיה התפעוליים של החברה. במימוש זה השיגה הקרן רווח של כ-120 מיליון שקל.

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות. אתמול גרם החשש מהמשבר הכלכלי באירופה לבורסת שנחאי לצנוח לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת 2009, וההערכות הן כי סין תנסה להמריץ את הכלכלה על מנת להגביר שוב את צמיחתה.

בנק ישראל החליט לפני יום כיפור להשאיר את הריבית במשק בחודש אוקטובר ברמה של 2.25%. הבנק השאיר את הריבית על כנה, בין היתר בשל עליית מדד המחירים לצרכן ב-1%, אשר נגרמה בעיקר בשל עליית מחירי הסיגריות והירקות והפירות. ההחלטה תואמת את ציפיות מרבית האנליסטים, אשר חזו כי הבנק לא ימהר לפעול, וימתין להתפתחויות נוספות במשק, מתוך חשש להעמקת ההאטה במשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן