לא רק ביל גייטס: מי הם עשרת אנשי ההיי-טק העשירים ביותר בעולם?

בין מגוון הנתונים, המסקנות ורשימות המשנה אשר עולות מניתוח רשימת "האנשים העשירים בעולם" אשר פורסמה היום על ידי מגזין פורבס, אחת הרשימות המעניינות היא רשימת עשירי העולם מתחום ההיי-טק. התחום היוקרתי, אשר זוכה לתדמית יוקרתית בהרבה מתחומי תעשייה אחרים, הצמיח בשנים האחרונות לא מעט מיליארדרים אשר תופסים מקומות גבוהים למדי בדירוג המדובר, לרבות את המקום הראשון והיוקרתי.

ביל גייטס, יו"ר מיקרוסופט הפורש, חזר השנה לראשות הרשימה עם הון עצום בן 76 מיליארד דולר – לאחר שעקף את איל התקשורת המקסיקני קרלוס סלים, לו 72 מיליארד דולר "בלבד". בנוסף לגייטס גם לארי אליסון, מנכ"ל אורקל והיהודי העשיר ביותר בעולם המחזיק בהון המוערך ב-48 מיליארד דולר, נכנס לעשירייה הפותחת של עשירי העולם בזכות הצלחתו בתחום ההיי-טק.

צפו בסרטון המיוחד: 10 אנשי ההיי-טק העשירים בעולם | מתוך יוטיוב

אל המקום השלישי ברשימת "עשירי ההיי-טק" בעולם התברג מנכ"ל ענקית החיפוש גוגל לארי פייג', אשר הונו מוערך ב-32.3 מיליארד דולר. שותפו סרגיי ברין ממוקם חמישי עם הון על סך 31.8 מיליארד דולר, כשבניהם ניצב ג'ף בזוס מנכ"ל ענקית האינטרנט אמאזון – לו 32 מיליארד דולר.

הונו של מארק צוקרברג, נשיא ומנכ"ל פייסבוק, מוערך ב-28.5 מיליארד דולר – לא מספיק בשביל להיכלל ב"חמישייה הפותחת" של עשירי ההיי-טק בעולם. צוקרברג מדורג במקום השישי, כשהוא מקדים בפער ניכר את מנכ"ל מיקרוסופט הפורש סטיב באלמר אשר ממוקם אחריו עם 19.3 מיליארד דולר.

היהודי העשיר בעולם. לארי אליסון | צילום: רויטרס

משלימים את הרשימה מייקל דל (מנכ"ל ענקית המחשבים דל) עם הון של 17.5 מיליארד דולר, פול אלן (שותפו של ביל גייטס להקמת מיקרוסופט) עם 15.9 מיליארד, ובמקום העשירי טייקון טכנולוגיית המידע ההודי עזים פרמג'י, לו 15.3 מיליארד דולר. 

בסך הכל, מעט פחות מ-20% מחמישים אנשים העשירים בעולם עשו את הונם בזכות ההיי-טק – כשכולם, ללא יוצא מן הכלל, עשו את הונם במו ידיהם בעקבות הצלחתו של מיזם פרי דמיונם אשר תוכנת, עוצב ונוהל על ידיהם למן הרגע הראשון. האם תחום ההיי-טק ימשיך להצמיח מיליארדרים נוספים אשר יכבשו את המקומות הראשונים ברשימה היוקרתית? נאלץ לחכות לרשימת "האנשים העשירים בעולם" של שנת 2015 בכדי להיווכח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן