מלחמה קרה בטוויטר: אחרי אילו מנהיגים עוקב אובמה?

נשיא ארה"ב, ברק אובמה @BarackObama, הוא עדיין המנהיג הנעקב ביותר ברשת הטוויטר, עם יותר מ-33 מיליון עוקבים – כך עולה ממחקר אודות פעילות מנהיגי העולם בטוויטר שערכה חברת ברסון מרסטלר.

77.7% ממנהיגי העולם מחזיקים בחשבון טוויטר, וכשני שליש מהם (68%) עוקבים זה אחר זה. במהלך המחקר נסרקו 505 חשבונות טוויטר ממשלתיים המשוייכים ל-153 מדינות.
למרות שכשליש מחשבונות הטוויטר של מנהיגי העולם ונציגויות רשמיות עוקבים אחריו – החשבון של אובמה עוקב רק אחר שני חשבונות טוויטר: ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, וראש ממשלת נורבגיה, ג'נס סטולטנברג.

חשבונות הטוויטר של הבית הלבן @WhiteHouse ומזכירות המדינה האמריקאית @StateDept נעקבים על ידי 132 ו-99 חשבונות, בהתאמה, אך גם הם מקמצים במעקב הדדי – הבית הלבן עוקב אחר שלושה מנהיגים בלבד, ומזכירות המדינה אינה עוקבת אחר ישויות דיפלומטיות כלל.

צילום מסך

לאחר אובמה, המנהיג השני הנעקב ביותר הינו האפיפיור @Pontifex, המנהל 9 חשבונות טוויטר שונים, שאחריהם עוקבים יותר מ-7 מיליון חשבונות. למרות שהאפיפיור אינו מתקשר ישירות עם עוקביו, הציוצים שלו זוכים בממוצע ליותר מ-11 אלף retweets, נתון ההופך אותו למנהיג המשפיע ביותר בטוויטר. לשם השוואה, ציוציו של ברק אובמה זוכים ל-2,309 retweets בממוצע.

נשיא טורקיה, עבדאללה גול @cbabdullahgul, וראש הממשלה, רג'פ ארדואן @RT_Erdogan, התברגו בחמישיית המנהיגים הנעקבים ביותר, עם יותר מ-3.4 מיליון עוקבים לכל אחד. שר החוץ השוודי, קארל בילדט @CarlBildt, הוא האישיות הדיפלומטית המחוברת ביותר לעמיתיו, והוא עוקב ונעקב בידי 44 חשבונות של מנהיגים וישויות דיפלומטיות.

נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס @PresidentPeres, הוא אחד מ-41 חשבונות טוויטר של מנהיגים וישויות ממשלתיות שאינם עוקבים אחר חשבונות אחרים. חולקים עימו בכבוד המפוקפק הזה ראש ממשלת טורקיה ארדואן, נשיא מצרים המודח מורסי @MuhammadMorsi, ראש ממשלת סינגפור, לי סיין לונג @LeeHsienLoong, ועוד. מאידך, ראש ממשלת אוגנדה, אממה מבאבאזי @AmamaMbabazi, הוא הצייצן הפטפטן ביותר: 96% מציוציו הם למעשה תגובות לציוצים של משתמשים אחרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן