מעורר השראה: 20 עובדות שלא ידעתם על יזמים מפורסמים

הם מוכרים לכם בשל ההבנה העסקית החכמה והמשתלמת שלהם, או בשל היצירתיות פורצת הדרך שלהם, אבל מה אתם יודעים עוד על האנשים המוצלחים בעולם? העיפו מבט בפרטים המפתיעים, המשונים ומעוררי השראה על האנשים שהפכו לאייקונים:

ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט
חושבים שלא שווה להרים מטבע חצי שקל שנפל על הרצפה? אם ביל גייטס מפיל חשבון של אלף דולר, זה לא שווה לו כלכלית לאסוף אותו בחזרה. למה? בגלל שהוא כבר הרוויח את אותו הסכום בארבע השניות שלוקח לו להתכופף.

הרלנד "קולונל" סנדרס", KFC
סנדרס הוא דוגמא נהדרת להתמדה, מאחר והוא חווה קשיים בתחילת הדרך עם העוף המפורסם שלו. המתכון הסודי נדחה כ-1000 פעמים לפני שמסעדה הוסיפה אותו סוף סוף אותו לתפריט.

סרגיי ברין, מייסד שותף בגוגל
אמירות שנונות וקצרות הן לא הדרך היחידה לשחרר קיטור. ברין ידוע באובססיה שלו לחדר הכושר של החברה.

מרוויח אלף דולר בכל ארבע שניות. ביל גייטס | צילום: thinkstock

מארק צוקרברג, יוצר פייסבוק
לאחר שעזר למיליוני אנשים בעולם למצוא את החברים שלהם בפייסבוק, מארק צוקרברג מצא את חברו הטוב של האדם, שהפך לבן לוויה נהדר. צוקרברג קורא לכלבלב האהוב שלו "ביסט" (Beast), כמו הדמות הראשית בסרט "היפה והחיה", ומפרסם לעיתים קרובות תמונות של החיה החמודה.

סויצ'ירו הונדה, מייסד הונדה
לפני שייסד את חברת הרכב שלו, סויצ'ירו הונדה ניסה למעשה להתקבל למשרת מהנדס בתאגיד הרכב טיוטה. הוא נשאר מובטל זמן רב לפני שהחל את העסק שלו.

דאנקן בנטיין, יזם
בתור ילד, היזם הסקוטי בנטיין הרוויח כסף לקניית אופניים על ידי עבודה בעיתון מקומי. הוא דפק על דלתות עד שמאה אנשים נרשמו כמנויים, ולאחר מכן העיתון נתן לו עבודה כשליח.

קים קרדשיאן, אייקון תרבות
לפני שהפכה למלכת תמונות הסלפי, קרדשיאן התמקצעה במכירת אמנות באיביי. פעם אחת היא קנתה זוג נעליים של טימברלנד תמורת 700 דולר, ומכרה אותם בעבור 2,500 דולר.

ג'יי.קיי. רולינג, סופרת
אתם אולי לא חושבים עליה כיזמית, אבל עם חוזים לסרטים, מיליוני ספרים שנמכרו, זיכיונות ועוד מקורות רווחיים נוספים, רולינג יכולה להיחשב כיזמית לכל דבר. בנוסף, במטרה לכבוש לא רק קוראים מהמין הנשי, מנהלי שיווק שאלו את רולינג האם להשתמש בראשי תיבות של שמה הפרטי כאשר הוציאה לאור את הארי פוטר לראשונה. אין לה שם אמצעי, ולכן היא בחרה את האות "קיי" משמה של סבתה, קייטלין.

צ'רלי צ'יבר, מייסד Quora
צריכים טיפ למשחק הווידאו סטארקראפט 2? צ'יבר יכול לעזור לכם. הוא מתחרה מיומן במשחק הזה, ולעיתים רבות יוצר קשר עם שחקנים אחרים בחשבון שלו באתר Quora, כדי לחלוק טיפים ואסטרטגייה. האתר מאפשר למשתמשים להעלות שאלות, לענות עליהן ולערוך את התשובות.

אילון מאסק, יזם
לאחר שהפך למיליונר בגיל 28 בלבד ופרש מעסקים, מאסק חזר לעניינים. החשיבה הסקרנית שלו בוודאי תמשיך לספק פתרונות לבעיות שהוא מוצא בעולם.

פרש מעולם העסקים מיד לאחר שהפך למיליונר – בגיל 28. אילון מאסק | צילום: ויקיפדיה

אהרון לוי, מנכ"ל Box
הובלה של חברה חדשנית כמו Box, שמספקת שירותי אחסון הענן, היא לא הטריק היחיד שלוי יכול לעשות. המנכ"ל מתאמן גם בקסמים, וידוע בכך שהוא נהנה לבדר קבוצות עם להטוטים.

ג'ק דורסי, יוצר טוויטר ומנכ"ל סקוור
אפילו האנשים הכי מצליחים צריכים להתמודד עם דברים שמרגיזים אותם, כאשר דורסי ידוע ככזה ששם לב במיוחד לנימוסים.

ג'ו פרננדז, מייסד שותף ב-Klout
פרננדז ייסד את החברה כדי לאמוד את ההשפעה שיש למשתמשי מדיה חברתית. כך Klout משתמשת בניתוחי מדיה חברתית כדי לדרג את הצלחת משתמשיה. למרבה האירוניה, לפרננדז עצמו יש ניקוד גרוע באתר החברה.

דיק קוסטלו, מנכ"ל טוויטר
אמנם טוויטר שווה יותר מ-8 מיליארד דולר, אבל זה לא אומר שקוסטלו לא יכול להריץ קצת צחוקים, נכון? באופן קבוע, המנכ"ל נוהג להביא את היכולת הקומית שלו לבימות של מועדוני סטנד אפ מקומיים במישיגן. אולי היא תהפוך לעבודה הקבועה שלו, לאחר שבקיץ האחרון דווח כי בקרוב יסיים את תפקידו על רקע הביצועים החלשים של החברה.

דיוויד אברסמן, מנהל כספים ראשי בפייסבוק
אחריות על הצד הפיננסי בפייסבוק יכולה ליצור לא מעט מתחים, אבל לא נראה שלאברסמן יש בעיה להוציא את כולם דרך מוזיקת רוקנרול. דיוויד ואנשי הייטק אחרים הקימו את להקת הקאברים FeedBomb, בה הוא נמצא בתפקיד נגן גיטרת הבס.

אמנסיו אורטגה, יו"ר ומייסד אינדיטקס
כיום הוא אחד האנשים העשירים בעולם, אך אורטגה החל כנער משלוחים עבור יצרן חולצות. הוא הקדיש תשומת לב רבה לעבודה שלו ועלה בסולם הדרגות, עד שהפך בעצמו לבעלים של אימפריית טקסטיל, המחזיקה ברשתות כמו זארה.

החל כנער משלוחים. אמנסיו אורטגה | צילום: אתר אינדיטקס

קארן בריידי, אשת עסקים
אברהם גרנט אולי מכיר את הכישרונות המגוונים של בריידי, סגן יו"ר קבוצת הכדורגל של ווסטהאם. מלבד ניהול הקבוצה האנגלית המצליחה, בריידי היא בין השאר שדרנית טלוויזיה, כותבת רומנים ויועצת עסקים קטנים לראש ממשלת אנגליה. אבל האם אתם יודעים שהיא נכנסה לרשימת 100 הנשים הסקסיות בעולם ב-1995?

קרלוס סלים, משקיע
בניגוד להצלחה בן לילה של כמה מתעשייני הטכנולוגיה, סלים התחיל בקטן, ובגיל צעיר. הוא יישם את היכולת העסקית שאביו העביר לו, ורכש מניות בבנק המקסיקני כאשר היה בן 12 בלבד.

רונלד מייסי, מייסד מייסיס
בפעם הבאה שתחשבו על הביטוי "נסו ונסו שוב", זכרו את מייסי. לפני ההצלחה הגדולה של רשת חנויות הכלבו האמריקאית, מייסי פתח שבעה עסקים אשר נכשלו.

אקיו מוריטה, מייסד סוני
הרבה לפני שהוא הביא לכם את הווקמן ואת הפלייסטיישן, אקיו מוריטה ניסה להביא לעולם מכונה אוטומטית לבישול אורז – אך המוצר מכר פחות מ-100 יחידות. אחד הפיתוחים הראשונים שלו, מתקן המתחבר לרדיו שמאפשר לקלוט גם למרחקים גדולים, היה כבר הצלחה גדולה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן