עופר שלח: "מי שמדבר על התקפה בלי להתייחס להגנה מדבר שטויות"

עופר שלח, המצטרף הטרי לפוליטיקה הישראלית ולמפלגת יש עתיד התראיין לפני זמן קצר ליעל דן בתוכניתה בגלי צה"ל העוסקת כיום בשאלת החיסולים הממוקדים והתייחס למצב המתוח בדרום.

"החיסול הממוקד ב-2004 של השיח' יאסין אכן הביא לרגיעה, אך בתמונה הרחבה יותר מדינת ישראל צריכה לקבוע מדיניות ענישה ברורה על כל פעולה מצד החמאס כך גם שהתגובות שלנו יהיו ברורות לעולם". אמר שלח

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שלח הוסיף כי הוא מעדיף פגיעה ממוקדת ללא הבחנה בין מנהיג פוליטי או צבאי מאשר פגיעה סביבתית אך הדגיש כי צריך להתייחס לצעד כזה בשיקולי תועלת תחת זמן נתון. "סיכול ממוקד הוא צעד שצריך להיות בארנסל של מדינת ישראל".

עופר שלח | צילום: ורדי כהנא

העיתונאי לשעבר התייחס גם "לצדו השני של המטבע" וטען כי מדיניות ישראל לא יכולה להתמקד רק בהתקפה אלא גם לספק את ההגנה המירבית לתושבים: "העובדה כי עובר בוועדת הכספים אישור לקנות עוד מטוס לחיל האוויר ב-6 מיליארד שקל ואז טוענים כי אין כסף למגן את שדרות היא חטא לתפיסת הביטחון של ישראל". שלח דיבר על הגנה אקטיבית כמו גם פסיבית ולהציע לתושבים באזורים הנפגעים את השירותים הדרושים "איך זה שאין שירות פסיכולוגי קבוע לילדים בשדרות? זה הצד השני של המטבע – מי שמדבר רק על התקפה מדבר שטויות ומדבר באוויר".

בתוכנית התראיינו כמו כן יו"ר קדימה שאול מופז ויו"ר מר"צ זהבה גלאון שיצאה כנגד מדיניות החיסולים וטענה שהיא אינה מביאה לשום תוצאה. "באופן מפתיע אני מציינת לטובה את המדיניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק שלא נסחפו להרפתקאות ונהגו באחריות בגזרה הדרומית". מופז מנגד התבטא בעד המשך מסודר וברור של מדיניות החיסולים וציין שכרמטכ"ל וכאלוף פיקוד צפון הוא מאמין בתוצאותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן