עיר במצור: אילת תושבת ביום רביעי – לא תתאפשר כניסת תיירים

באילת מתכוננים למאבק על המע"מ. עיריית אילת מתכננת להשבית את העיר ביום רביעי בשל הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ בעיר. השביתה תתקיים למרות שהאוצר עדיין לא הכריז סופית על צעדי הקיצוץ, וכלל לא בטוח שביטול המע"מ בעיר הדרומית יהיה אחד מהם, אולם בעיריית אילת טוענים כי השביתה מתקיימת כדי להוריד את הנושא מסדר היום של משרד האוצר. "ביטול הפטור ממע"מ ימוטט את העיר, ייקר את התיירות ב-20%, ויהפוך את המלונות לחסרי יכולת להתמודד עם ערי תיירות במזרח התיכון ויפגע פגיעה נואשת בתושבי העיר אילת", מסביר ראש העיר מאיר יצחק הלוי.

במסגרת השביתה הצפויה להתקיים מיד לאחר יום העצמאות, הכניסות לעיר בדרך האוויר הים והיבשה יהיו סגורות. תושבי העיר יחסמו את כבישי הגישה לעיר, וישבשו את עבודת נמל התעופה, נמל אילת ואת המעברים לטאבה ועקבה. 

אילת | צילום: רויטרס

מעיריית אילת נמסר כי זהו הצעד הראשון במאבק על השארת הפטור המע"מ על כנו. "עד עתה פעלנו בשני מישורים נוספים: במישור המקצועי – קיימנו דיונים עם אנשי מקצוע ממשרד האוצר והצגנו להם מסמכים המראים את הפגיעה בעיר ובמישור הפוליטי – נציגי סיעות הפועלות בעיר נפגשו עם נציגי סיעות הכנסת במטרה לשכנע אותם להוריד את הנושא מסדר היום". 

לדברי ראש העיר, "פקידי האוצר יודעים שביטול הפטור לא רק שלא יוסיף כסף לקופת המדינה אלא יגרע ויגרום לתקציבים האלה להיות מוסטים למשרד הרווחה". עוד הוסיף הלוי: "כל שאנחנו מבקשים הוא לפעול על פי החלטות ועדת שרים לנושא אילת בראשות ראש הממשלה ובהובלת יוג'ין קנדל, ולבנות תוכנית כלכלית שתהפוך את אילת לעיר משגשגת המכניסה השקעות של מיליארדים למדינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן