ערוץ 10 מאיים: "בשבת נורה על פיטורי כל עובדי הערוץ והחדשות"

"דירקטוריון ערוץ 10 יורה במוצאי שבת על פיטורי כל עובדי ערוץ 10 וחדשות". כך נכתב בהודעה שהוציא הערב הערוץ.

"ראש הממשלה סוגר את הערוץ", נכתב בהודעה. "נתניהו מסרב להעביר לכנסת את החוק שגובש והוסכם להארכת זכיונו של הערוץ. בשל כך יתכנסו דירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 במוצאי שבת במשרדי הערוץ בכדי לקבל החלטה על סגירה ב-31 בדצמבר ובכדי להנחות את ההנהלה לפעול לפיטורין מסודרים של כל עובדי הערוץ, מיד עם תום השידורים ביום ב׳, 31.12".

במכתב ששלח היום יו"ר דירקטוריון הערוץ, אבי בלשניקוב, ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, נטען כי על אף תזכיר חוק להסדר הארכת זיכיונו של הערוץ אשר הופץ ביום ראשון – בכפוף לתשלום מלוא חובותיו בגין דמי זיכיון ותמלוגים על מנת לאפשר את השלמתם של הליכי החקיקה לפני סוף השנה – "שוב מגיעה אותה יד נעלמה ומעכבת את יישומו, ועולה חשש כבד כי שוב נמנע קידומו של הסדר ערוץ 10 מסיבות בלתי ברורות".

"כל עיכוב עלול להוביל לסגירתו המידית של הערוץ", כותב בלשניקוב. "אני פונה אליך למנוע סגירה של ערוץ טלוויזיה, ערב בחירות, משיקולים אסורים, תוך פגיעה בשורה ארוכה של אינטרסים ציבוריים כבדי משקל". 

רון לאודר, מבעלי ערוץ 10 | צילום: רויטרס

"נמסר לנו כי תזכיר החוק טרם נכלל בסדר היום לישיבת הממשלה הקרובה", כתב בלשניקוב. "קשה להפריז בחשיבותם של האינטרסים הציבוריים שעומדים על הפרק. מדובר בפגיעה קשה בחופש הביטוי, בפלורליזם התקשורתי, בתחרות בטלוויזיה ובפרסום ובפרנסתן של אלפי משפחות. אני סמוך ובטוח שלא תאפשר סגירתו של ערוץ טלוויזיה בישראל, בוודאי לא ערב בחירות". עובדי הערוץ אף פנו אתמול למשטרה בבקשה לקבל אישור להפגין מול ביתו של ויינשטיין בהרצליה. 

המלצות ועדה בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אשר אומצו ב-4 בדצמבר על ידי ממשלת ישראל באמצעות שר האוצר יובל שטייניץ, כוללות המלצה לביצוע חקיקה אשר תעגן במציאות את המלצות הוועדה. ללא חקיקה כזו, טוענים בערוץ, לא ניתן יהיה בשום צורה להאריך את זכיונו של ערוץ 10 ולו ביום אחד נוסף מעבר ל-31 בדצמבר.

עובדי הערוץ שיפגינו מול ביתו של ויינשטיין יבקשו ממנו להתערב בדחיפות ולהורות לממשלה לדון בישיבתה ביום א' הקרוב בתזכיר החוק בעניין הארכת הזיכיון בערוץ 10, על מנת שניתן יהיה להשלים את הליכי החקיקה בלוח הזמנים הנדרש ולמנוע את סגירתו של הערוץ. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן