פוטרו 180 מעובדי החדשות המקומיות; "הממשלה מקדמת עוני"

180 עובדי החדשות המקומיות קיבלו היום מכתבי פיטורים אשר ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2013. בשבוע שעבר קיימו העובדים אסיפה בה החליטו לצאת למאבק נגד הממשלה ולדרוש ממנה להעביר תקציב לחדשות המקומיות באופן מיידי.

"מדובר בהתנהלות כושלת של ממשלת ישראל שנותנת יד לפיטורי מאות עובדים. בשבוע שעבר הוצג דו"ח העוני וכעת הממשלה היא זו שמקדמת את העוני ומאפשרת כניסתם של אנשים ומשפחות נוספות למעגל העוני", נמסר בהודעת העובדים באמצעות ארגון העיתונאים. כמו כן החליטו העובדים לא לאפשר פיטורים של אף אחד מהם והצביעו פה אחד על מאבק עיקש בממשלה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנוסף, פנו העובדים להנהלת החדשות המקומיות וביקשו ממנה לעצור את הוצאת מכתבי הפיטורים עד לקבלת התקציב להמשך הפעלתן.

הפגנת עובדי החדשות המקומיות בחודש שעבר | צילום: ארטיום דגל

"הפריפריה תמיד בעדיפות אחרונה במדינת ישראל, אבל אי אפשר להפריח את השממה אם לא תהיה בה השקעה", אומרים העובדים, "זו בושה למדינת ישראל שמפקירה את הפריפריה ומשתיקה את הקול שלה בתקשורת".

בשבוע שעבר הייתה אמורה להתכנס ועדת שרים בה היה אמור להיות נדון תקציב החדשות המקומיות לשנת 2013, אך מועד קיומה נדחה.

מבחינתנו זו לא רק פגיעה בזכותם של תושבי הפריפרייה לקבל עיתונות רלוונטית להם אלא אובדן פרנסה של 180 עובדים", מסר יאיר טרצ'יצקי מארגון העיתונאים. "נמשיך להילחם למענם, בתקווה שמישהו שם למעלה – השרים, שמכהנים בממשלה שלא מפסיקה לפגוע בתקשורת, ופקידי האוצר שרואים כסף לפני אנשים – יתעורר".

לדברי עובדי החדשות המקומיות החל המצב לפני כ-6 חודשים כאשר אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש לדבריהם ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק, וסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת. לדבריהם הגיש משרד התקשורת הצעת חוק חלופית להמשך מימון החדשות המקומיות בשנת 2013 בתקציב קטן בהרבה מהסכום הנוכחי בהיקף של 20 מיליון שקל, אך לטענתם לא נעשה דבר בנדון.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי סגן שר האוצר, יצחק כהן, השלים את הטיפול בנושא החדשות המקומיות בצד התקציבי של הצעת החוק המתגבשת, ואישר לפני כשבוע מול שר התקשורת את המתווה התקציבי הכלול בהצעת החוק. לדברי האוצר המשך הטיפול בחוק הינו באחריות משרד התקשורת.

תגובת משרד התקשורת: "שר התקשורת משה כחלון רואה חשיבות רבה בהמשך שידורי החדשות המקומיות, ותומך בהארכת ההסדר שחל עליהם. על כן משרד התקשורת כתב הצעת חוק על מנת להבטיח מימון לשנה נוספת, והגיש אותה לפני כשבועיים וחצי לאישור הממשלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן