רשות ההגבלים שוקלת לקבוע כי בזק ניצלה את מעמדה המונופוליסטי

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום לחברת בזק בבעלות שאול אלוביץ' שהיא בוחנת האם לקבוע כי בזק ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים, וזאת בעקבות אסטרגטגיית התמחור בה נקטה בכל הנוגע לשירותי תשתית אינטרנט וטלפוניה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

התקופה אותה חוקרת רשות ההגבלים מתייחסת לרבעון הראשון של שנת 2011 אז פרסמה בזק הצעה שבמסגרתה הציעה לצרכנים לרכוש בנוסף לתשתית אינטרנט גם שירותי טלפון בתוספת 200 דקות שיחה במחיר של 19.90 ₪ לחודש. במקביל גבתה בזק מלקוחות שביקשו לרכוש קו אינטרנט בלבד (ADSL Only) תשלום נוסף בגובה 25 ₪ לחודש.


שאול אלוביץ' | צילום: מוטי אלמליח

על פי הרשות, לצורך מתן שירותי טלפון מבוססי אינטרנט (VoB או VoIP) נדרש הלקוח לרכוש שירות תשתית אינטרנט ולכן נוצר פער מחירים "שלילי" שבו מחיר תשתית אינטרנט בלבד גבוה ממחיר תשתית אינטרנט בתוספת קו טלפון. תמחור כזה מעמיד את מפעילי הטלפונים המתחרים בנחיתות תחרותית ברורה לעין.

בהודעתה לחברת בזק ציינה הרשות כי בטרם תקבל את החלטה בדבר עשיית שימוש בסמכויותיה, ניתנת לה הזדמנות להביא את עמדתה בפניה במסגרת הליך שימוע. מבזק מסרו כי "החברה קיבלה את המכתב ולומדת אותו. משרד התקשורת אישר מראש את המבצע המדובר. כמו כן, לא נשמעו כל השגות או טענות לאחריו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן