Forbes Israel Logo

דוחות בזק: ירידה של 3.9% בהכנסות; הרווח הנקי ירד ב-8%

בזק פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2014, לפיהם חלה ירידה הן בהכנסותיה, הן ברווח הנקי והן ברווח התפעולי.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון החולף בכ-2.31 מיליארד שקל – ירידה של 3.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי רשם ירידה של 8% לעומת הרבעון הראשון של 2013 והסתכם ב-457 מיליון שקל. כמו כן רשמה החברה ירידה ב-EBITDA שהסתכמה בכמיליארד שקל.

הירידה בהכנסות הקבוצה נבעה בעיקר מירידה בהכנסות בזק קווי שהושפעה מהפחתת תעריפי קישור גומלין לרשתות הנייחות ומירידה בהכנסות חברת פלאפון עקב התחרות המוגברת בתחום הסלולרי.

לצד זאת, הציגה בזק ירידה של 10.2% בהוצאות השכר שהסתכמו ב-448 מיליון שקל. הירידה בהוצאות השכר נבעה בעיקר כתוצאה מהתייעלות בבזק קווי וכן מקיטון בתשלומים מבוססי מניות. החברה צופה רווח נקי של כ-2 מיליארד שקל במהלך 2014 ותזרים מזומנים של 2.5 מיליארד שקל.

שאול אלוביץ', יו"ר בזק: "קבוצת בזק ממשיכה להשקיע בתשתיותיה תוך ביסוס מובילותה בשוק התקשורת. אנחנו פורסים סיבים אופטיים בכל רחבי המדינה בקצב שיא, משקיעים בטכנולוגיות מתקדמות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, ומתחילים בפריסת רשת הדור הרביעי בסלולר".


יו"ר בזק, שאול אלוביץ' | צילום: מוטי אלמליח

בניגוד לפעילות הכללית, הפעילות הקווית של בזק רשמה רבעון מוצלח עם עליה של 7.1% בהכנסות משירותי אינטרנט שהסתכמו ב-332 מיליון שקל וירידה של 17.4% בהוצאות ההפעלה.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק ציינה כי "ברבעון זה בזק המשיכה להאיץ את קצב פריסת הסיבים האופטיים, והשקעות החברה בתשתיות צמחו בכ- 15% לכ- 210 מיליון שקל, כ- 20% מסך הכנסות החברה. עד סוף השנה החברה צפויה להשלים פריסת סיבים אופטיים לקרוב למיליון בתים ועסקים, המהווים כ- 40% מכלל אוכלוסיית ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.