שוברים את השוק: אמזון תספק הזמנות תוך 30 דקות בלבד באמצעות מסוק זעיר ללא טייס

השחפים אינם היחידים שמרחיבים את השטח האווירי שלהם בסיאטל שבארה"ב. אמש הודיע מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שהוא מפתח קונספט חדש שיאפשר לאנשים להזמין באתר ולקבל את שהזמינו כמעט באופן מיידי. כדי לתת את השירות יעשו שימוש באוקטוקופטר, שהוא מעין מסוק זעיר ללא טייס שמסוגל לשאת חבילות במשקל של עד 2.268 קילוגרם ולהגיע לטווח של עד 16 ק"מ מהמרכז הלוגיסטי של החברה, שממוקם כרגע בסיאטל.

בזוס אומר שכ-86% מההזמנות באתר אמזון שוקלות פחות מהמשקל המקסימלי שמסוגל לשאת הכלי, ויש ביכולתם לשלוח את החבילה עד לביתו של הלקוח בזמן שיא של עד 30 דקות. זה נשמע שאפתני, היות והדבר מעולם לא נעשה ברמה הפרקטית הלאומית בארה"ב, או בכל מקום אחר. אבל, אם נפרק את הפרויקט לגורמים, נבין שהוא אינו מסובך כפי שחשבנו.

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס | צילום: רויטרס

מטוסים אוטומטיים ללא טייס נמצאים בשוק כבר מספר שנים, וככל שחומרת הכלי נעשית קטנה וקלה יותר, וככל שהסוללות עליהן הם פועלים מחזיקות מעמד יותר, הרעיון לעשות בהם שימוש מעבר לשימוש צבאי הולך ונעשה הגיוני יותר.

כרגע התוכנית נמצאת בשלביה הראשוניים, ובזוס מספר שישנם מספר עניינים רגולטוריים שצריך לפתור, בעיקר כיצד מבטיחים שכלי הטיס לא יפרקו את החבילות על עוברי אורח תמימים. אבל בזוס אופטימי, הוא מאמין שבעתיד הקרוב נראה הרבה יותר מכלי הטייס הבלתי מאויישים ברחבי הערים.

השירות אמנם עדיין לא פעיל, אבל אפשר לשער בביטחון יחסי, שמתישהו, מישהו בעיר סיאטל גם ימצא דרך לגרום לכלי הטייס הללו לשלוח פיצה ומשקאות חריפים. העתיד, כך נראה, ורוד ופשוט מתמיד.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן