שוב ירוק: המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים קלות

המדדים בוול סטריט מתאוששים: לאחר שאמש ננעל המסחר בבורסה בניו יורק בירידות שערים חדות, בשעה זו מתנהל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית קלה, בעוד גם בבורסות אירופה שולט הצבע הירוק במסכים. בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר המסחר בירידות שערים חדות גם היום, כשבוקד תשומת הלב עמד דווקא השוק ההודי – שם הוריד הבנק המרכזי את הריבית לשיעור של 6.75%.

בוול סטריט, כאמור, מתנהל בשעה זו המסחר במגמה חיובית קלה. מדד הדאו ג'ונס מתחזק כעת ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.6% ומדד הנאסד"ק מוסיף 0.7% לערכו. כעת נשואות עיני כולם ליום ו' הקרוב, אז יתפרסם בארה"ב דו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר. אנליסטים ופרשנים רבים מעריכים כי נתוני תעסוקה חיוביים לא יותירו בפני ראשי הפד כל ברירה – וכי הדרך להעלאת הריבית המדוברת כל כך במשק האמריקאי (לראשונה מאז שנת 2006) תיסלל. מנגד, נתונים מאכזבים עשויים להביא לדחייה נוספת של המהלך, ייתכן שאף לשנת 2016 בלבד.

צילום: thinkstock

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב מרכזת דווקא חברת הכרייה גלנקור הנסחרת בבורסת לונדון. החברה הבריטית-שוויצרית צנחה אתמול ואיבדה כ-30% מערכה, לאחר שדו"ח חדש שפורסם אודות החברה העריך כי היא עשויה שלא לעמוד בהיתחייבויותיה כבר בעתיד הקרוב. בשעה זו מניית החברה מתאוששת ומוסיפה למעלה מ-20% לערכה, לאחר שגורמים שונים כבר העריכו כי קריסת החברה תביא ל"תגובת שרשרת עולמית חמורה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן