שרי האוצר האירופים אישרו את חבילת החילוץ ליוון

מאמצי ממשלת יוון סוף סוף השתלמו. שרי האוצר של גוש היורו המתכנסים בימים אלה בבריסל אישרו את העברת תשלום נוסף במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומית למדינה. המהלך אושר לאחר שהשבוע השלימה יוון רכישה וזרת של אג"ח בהיקף של כ-41 מיליארד דולר. 

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר הפגישה של השרים היום בצהריים אמר ז'אן קלוד יונקר, יו"ר היורוגרופ כי "הכספים אמורים להגיע ליוון בשבוע הבא". עוד הוסיף יונקר כי הוא משוכנע בכך שהמדינה חוזרת למסלולה.

בנוסף להעברת הכספים המיידית החליטו השרים כי התשלום האחרון יגיע ליוון במהלך הרבעון הראשון של 2013. לטענת יונקר, ככל הנראה לא יידרשו צעדים נוספים על מנת לוודא כי יוון תעמוד ביעד של הפחתת הגירעון התקציבי של ל-124% מהתמ"ג עד שנת 2020, אולם אם יידרש לכך, מוכן גוש היורו לנקוט בפעולות אחרות לשם כך. 

צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הסכימו שרי האוצר על הקמת מערכת בנקאית אחת משותפת לכל גוש היורו. המערכת החדשה תקבל גישה ישירה ל-150 הבנקים הגדולים ביבשת אירופה ותוכל גם להתערב בהתנהלותם של בנקים קטנים יותר במידה ויקלעו לקשיים. המערכת החדשה תחל את פעילותה ב-1 במרץ 2014. 

לאחר שלוש שנים של משבר חוב ביבשת ואינספור צעדים המנסים להלחם במיתון, המשמעות של הסכם הבנקאות באיחוד האירופי מניח אבן לאיחוד כלכלי עמוק יותר ביבשת ומהווה את הניסיון האמיתי הראשון של המדינות ליצור אינטגרציה מלאה ואחריות כוללת על הבנקים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן