תאונת דרכים קשה בחיפה: שישה הרוגים ומעל עשרה פצועים

אירוע רב נפגעים הוכרז היום בעקבות תאונת דרכים קשה ביותר שארעה בחיפה. בתאונה נהרגו 6 בני אדם, ועוד 12 נפגעו בדרגות פציעה שונות.

התאונה אירעה סמוך לגשר פז, דרך בר יהודה באזור הצ'ק פוסט – בין משאית ל-11 כלי רכב פרטיים, שניים מהם עלו באש. כתוצאה מכמות הנפגעים וההרוגים הוכרז, כאמור, על אירוע רב נפגעים.

כוחות ביטחון והצלה הגיעו למקום – שנחשב לאחד הצמתים העמוסים בארץ. במד"א מדווחים על קושי רב שחווים האמבולנסים להגיע למקום. בעקבות העומס שנוצר באזור, במשטרה מבקשים מהנהגים לא להגיע לציר בר יהודה מגשר פז, ולא להגיע לצומת הצ'ק פוסט מכל הכיוונים.

כפי הנראה, מדובר במשאית שהדרדרה בירידות מנשר ופגעה במספר רב של כלי רכב. בעקבות התאונה הוזעקו כל המרחבים – ובמשטרה הועלתה הכוננות מחשש שמדובר באירוע על רקע פעילות חבלנית עוינת, אפשרות שנשללה בהמשך, על רקע האפשרות כי המשאית איבדה את בלמיה.

"מחקירה ראשונית של התאונה בנשר עולה כי ככל הנראה ארעה תקלה בבלמי המשאית, שגרמה לנהג לאבד שליטה ולפגוע במספר רב של אנשים ורכבים. החקירה נמשכת", נמסר ממשטרת ישראל. שמונה מהפצועים פונו לבית החולים רמב"ם. שלושה בני אדם נפצעו קשה, שניים נפצעו בינוני והיתר נפצעו קל. הנהג נפצע גם הוא קל, ונלקח לחקירת משטרה.

צילום: מרק ישראל סלם

חגי קמחי, עד ראייה לתאונה, אמר לגל"צ: "עשן היתמר גבוה, הבנתי שמשהו גדול קורה שם. לצערנו יש לנו ניסיון פה עם פיגועים בעיר. ראינו הרבה מכבי אש בדרך למקום. ראיתי רמזור שנפל אז אני מניח שרכב נכנס בו".

"לאט לאט אתה רואה רכב בוער ועוד אחד ועוד אחד. היה קשה לרכבי הצלה להגיע באזור בגלל האזור והשעה. הייתה תחושה לרגע שאולי מדובר בפיגוע, אבל ראיתי הרבה אנשים מסביב, והבנתי שאם זה היה פיגוע היו מרחיקים את כולם".

"אני לא ראיתי משאית גדולה, אלא איזה רכב לבן גדול סוג של טנדר בוער. זה צומת עמוס אבל זה לא גשר פז ממש. זו התחתית של נשר. אני הצלחתי לצאת משם באיטיות והגעתי לאיזור האוניברסיטה".

דובר בית החולים רמב"ם, דוד רטנר, עדכן על הנפגעים שהגיעו לבית החולים: "שני פצועים קשה הגיעו לבית החולים וטופלו בחדר טראומה, הגבר בשנות ה-30 והאישה בשנות ה-60. עוד חמישה פצועים קל עד בינוני מטופלים בטראומה הרגילה".אלי בין, מנכ"ל מד"א, אמר לאחר התאונה: "מדובר בתאונה קשה מאוד, קשה ביותר, לפחות חמישה הרוגים, זה הדיווח הראשוני".

"פראמדיקים וניידות נמצאים במקום האירוע שעדיין מתנהל. אנחנו מעבירים גם מנות דם לבתי החולים אם יהיה צורך. יש עשרה פצועים בדרגות פציעה שונות. עומס התנועה גדול בשעות האלה. הכרזנו על אירוע רב נפגעים כדי לגייס כמה שיותר צוותים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן