Forbes Israel Logo

אילון מאסק, מנכ"ל יצרנית הרכבים החשמליים "טסלה": עד שנת 2025 נוכל לייצר כ-2 מיליון מכוניות

תערוכת הרכב בדטרויט מושכת השנה לא מעט תשומת לב, כאשר מחירי הנפט הנחלשים מחזירים את הרוח למפרשיה של תעשיית הרכב ומהווים את אחד מנושאי השיחה המרכזיים. אך דווקא באווירה זו, כאשר נראה שהמכוניות המונעות בדלק חוזרות להיות כדאיות מבעבר, מספק אלון מאסק, מנכ"ל יצרנית הרכבים החשמליים טסלה, הצהרה מעודדת ואופטימית במיוחד על עתיד האלטרנטיבה החשמלית.

מאסק טוען כי עד שנת 2025, תוכל החברה לבנות כ-2 מיליון מכוניות בשלושה מוקדי ייצור ברחבי העולם: סין, אירופה והחוף המזרחי בארה"ב. אם התחזית הזו אכן תתממש, מדובר בקפיצה אדירה עבור טסלה שמייצרת כיום כ-30 אלף מכוניות בשנה בלבד ועדיין מחכה לרווחים. לדברי מאסק, לחברה תזרים מזומנים שלילי בשל הוצאותיה הגדולות על יצירת מודלים חדשים והתרחבות יכולת הייצור. הוא מוסיף כי החברה בדרך למכור כ-500 אלף רכבים עד 2020 ושעם כמות כזו "אנחנו אמורים להיות רווחיים". במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2014, טסלה רשמה הכנסות של 2.24 מיליארד דולר – 60% יותר מבשנה שעברה וההפסד הנקי שלה גדל מ-57.7 מיליון דולר, ל-186.4 מיליון.


פס הייצור של טסלה מודל S | צילום: Steve Jurvetson, ויקיפדיה 

במסיבת עיתונאים שערך בכנס של תעשיית הרכב, הנערך במקביל לתערוכה הגדולה בדטרויט, שיבח מאסק את מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מארי ברה, על חשיפת רכב קונספט חשמלי במחיר של 30 אלף דולר, אך אמר שדטרויט, הנחשבת למרכז ייצור המכוניות האמריקאי, צריכה להשקיע יותר במכוניות מסוג זה. "זה חשוב עבור מנהלי חברות הרכב להאיץ את ההשקעה שלהם במכוניות חשמליות בצורה רצינית". לדבריו, ייצור רציני הוא כזה שלא יורד מ-250 אלף מכוניות חשמליות בשנה – הכמות הדרושה כדי ליצוא רווח כלשהו. "זה הימור, אבל זה הימור טוב", הוא אומר.

מאסק הבטיח כי ה-SUV, מודל X של טסלה, שהצגתו נדחתה זמן רב, יהיה מוכן הקיץ הקרוב, וכי הוא רוצה להיות בטוח כי איכותו תהיה מושלמת. "המכונית הזו היא מאוד טובה, ואני לא אומר דברים כאלה בקלות", סיכם. אך בעוד שלמאסק יש תוכניות גדולות עבור הרכב החשמלי שלו, נראה כי תידרש עוד עבודה רבה עד שרכבים חשמליים אכן יוכלו להפוך לאלטרנטיבה שתאיים באופן ממשי על הרכבים המונעים בדלק, כאשר אחת מנקודות התורפה המרכזיות הן עדיין עמדות הטעינה.


עמדת טעינה של טסלה. עדיין נקודת תורפה | צילום: Mike Mozart, ויקיפדיה

רק לאחרונה הודיע מאסק על מכירות נמוכות מהמצופה בסין והסביר אותן בתפיסה מוטעית בקרב הציבור בסין, כי טעינת הרכבים היא בעייתית. טסלה תצטרך אם כך לספק בעתיד הן פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו טעינה מהירה ומשמעותית יותר, אך גם ליצור מערכת העברת מסרים נכונה שתשכנע את הציבור בפשטות ובאמינות טכנולוגיות הטעינה החשמלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.