חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אלשטיין: "דנקנר ואני נשלוט ביחד בקבוצה – מקווה שהבנקים יתמכו"

חברת אי.די.בי מכנסת הערב מסיבת עיתונאים במטה החברה בתל אביב. באירוע משתתף גם המשקיע אדוארדו אלשטיין. בפתח האירוע אמר אלשטיין: "באתי לכאן לאחר שבוע של פגישות עם נוחי דנקנר בניו יורק. הדרך היחידה להתקדם היא מכאן. אי.די בי היא חברה חזקה ואנחנו רוצים להשקיע כסף בחברה באופן מיידי".

זוהי הופעתו הראשונה של אלשטיין מול העיתונות והציבור בישראל. המשקיע הארגנטינאי אמר כי "אני חושב שבכך שנזרים כסף ונשנה את מבנה החוב נשפר את מצב החברה משמעותית. למדנו שיש נכסים טובים ובאמצעות שינוי פיננסי נוכל להרוויח גם בגלל הכלכלה הישראלית. זה ביזנס בשבילנו. אנחנו מאמינים במכתשים אגן מאוד ואוהבים את סלקום ושופרסל".

אלשטיין התייחס גם לניסיון ההשתלטות של נציגויות האג"ח על החברה. "האינטרס של כולם הוא שדנקנר ימשיך להחזיק בחברה. ההצעה שלנו הכי טובה למחזיקי האג"ח. אם הם לא יבואו איתנו הם יפסידו. הכל תלוי בבית המשפט".

עוד הוסיף אלשטיין: "אם נעשה הסדר חוב נפרוס אותו וזה יהיה מתכון להצלחה. אנו מאמינים בהשקעות בחברות במשבר עם מינוף, ולאחר מכן בלהוריד מינוף". בנוסף אלשטיין ציין כי לא יהיה המשקיע היחיד בחברה. "יש שורה של משקיעים שאחשוף בהמשך. ההחלטה על הסדר מול בעלי האג"ח אינה בידיים שלנו, אבל אם בעלי האג"ח לא יפעלו בצורה רציונלית – לא יהיה הסדר. מדובר בשבוע הכי קריטי עבורנו".

כשנשאל אלשטיין על הטענה של בנק לאומי שהוא לא נשמע רציני בכוונותיו, אמר המשקיע: "הסיפור של לאומי הוא עניין מקומי. אני מאמין שחברות קיימות בשביל להחזיר כסף חמשקיעים ולא בשביל עורכי דין". כזכור, בנק לאומי החליט לבטל את הסדר החוב עם נוחי דנקנר בשל הספק לגבי רצינותו של אלשטיין. 

במסיבת העיתונאים נוכח גם שלום לפידות, מי שיהיה הנציג של אלשטיין בישראל. 

אדוארדו אלשטיין | צילום: יקי צימרמן

מסיבת העיתונאים נערכת על רקע הדיון הצפוי בבית המשפט ביום חמישי בעניין הצעת נציגויות האג"ח של אי.די.בי המעוניינות להשתלט על החברה וההצעה הנגדית שהגיש בעל השליטה הנוכחי נוחי דנקנר. 

היום הודיעו נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות כי בהצבעה אינדיקטיבית שנערכה בקרב מחזיקי האג"ח עלה כי למעלה מ-70% מהמצביעים תמכו בהסדר שהושג עם נציגות האג"ח של אי.די.בי פתוח. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אולם, בחברה טוענים כי בנטרול קולות הנגועים בניגוד עניינים עולה כי אחוז התמיכה בהסדר הכפוי נמוך יותר. ההצבעה אינה הצבעה פורמלית ואינה מחייבת אלא נועדה לתת לנציגות אינדיקציה לדעתם של מחזיקי האג"ח. הנאמן לסדרת האג"ח הגדולה ביותר של אידיבי אחזקות, סדרה ד', הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב היום (השופט אורנשטיין) כי "לפי בדיקת הנאמן לסדרה ד', אילו היו מופעלים מבחני נטרול דומים לאלה שהופעלו במקרים אחרים דומים במהותם, התמיכה בהצעה הייתה בשיעור של כ-23.4%, אך כאמור מאחר ואין מדובר בהצבעה מחייבת לא הופעלו מבחני נטרול".


צילום: יח"צ

לפני כשבוע הגיעו נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ושל אי.די.בי פתוח להסדר דרמטי בינהם הכולל השתלטות על 100% ממניות אי.די.בי פתוח ולמעשה לקיחת השליטה מנוחי דנקנר.

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו שתי הנציגויות תושטח הפירמידה, כך שלאחר ביצוע הסדר החוב תהפוך חברת אי.די.בי פתוח לחברה נסחרת אחת (כיום מדובר בשתי חברות הנסחרות בבורסה) אשר תוחזק על ידי נושי שתי החברות.

על פי ההסדר, נושי אי.די.בי פתוח יקבלו 600 מיליון שקל במזומן מיד עם השלמת ההסדר בין הנציגויות בחברה, ואת יתרת החוב – 2.8 מיליארד שקל – בפריסה של שנתיים, ב-2018 וב-2019.

השבוע, הציג דנקנר הצעה משלו למחזיקי האג"ח. בעל השליטה ששב לאחרונה מניו יורק שם נפגש עם אלשטיין, גיבש עמו הצעה חדשה לנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות.

על פי ההצעה, תהיה הזרמת בעלים מיידית של 375 מיליון שקל (כאשר אמש דווח על כך שאלשטיין יזרים כ-280 מיליון שקל לקופת אחזקות) וכמו כן יקבלו בעלי החוב את הכסף שנמצא היום בקופה שמכילה כ-165 מיליון שקל כאשר הסכום יחולק על פי החלק היחסי בחוב. סה"כ, אם ייחתם ההסדר מדובר בהזרמה של 540 מיליון שקל במזומן.

ההצעה כוללת כמו כן הזרמה עתידית של 100 מיליון שקל: 34 מיליון שקל – בתום השנה השנייה (החל ממועד השלמת ההסדר). 33 מיליון שקל – בתום השנה השלישית והזרמה נוספת של 33 מיליון שקל – בתום השנה הרביעית.

העסקה כוללת גם רכיב אקוויטי לפיו בעלי האג"ח יקבלו כ-10% מאי.די.בי אחזקות ו-10% מאי.די.בי פיתוח. עוד כוללת ההצעה החדשה תונפק סדרת אג"ח חדשה של 700 מיליון שקל שתישא ריבית של 5% צמוד מדד ותיפרע במהלך 2021-2017.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן