Forbes Israel Logo

ביל גייטס, שלדון אדלסון, או אולי אופרה ווינפרי? לחצו וגלו איזה מיליארדר אמריקאי אתם

1.36 מיליארד דולר. זהו ההון אשר תידרשו להציג (לצד אזרחות אמריקאית) אם תרצו להיכלל גם אתם ברשימת 400 האנשים העשירים בארה"ב אשר פורסמה אתמול, ולחלוף על פניו של אלן אורבך, יזם מתחום הביוטכנולוגיה אשר נועל את הרשימה האקסקלוסיבית. אמנם שמו של אורבך אינו מוכר למרביתנו, אך מעליו ברשימה נמצאים לא מעט שמות מוכרים: החל מהאדם העשיר ביותר בארה"ב (ובעולם כולו) ביל גייטס, דרך מייסד חברת אורקל (והיהודי העשיר בעולם) לארי אליסון, המשקיע האגדי וורן באפט, מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, אשת הטלוויזיה אופרה ווינפרי, ועוד רבים אחרים.

לחצו וגלו: איזה מיליארדר אתם?

בסך הכל מופיעים ברשימה יזמים, משקיעים, אנשי טכנולוגיה, מדענים, אנשי שיווק ותקשורת, פוליטיקאים לשעבר, אמנים ועוד. חלקם הרוויחו את הונם העצום בעמל רב, חלקם הרוויחו אותו בזכות סדרה של הימורים ברי מזל – וחלקם פשוט ירשו את הכסף מהוריהם. מופיעים בה מיליארדרים צעירים במיוחד (צוקרברג בן ה-30 הוא הצעיר ביותר ברשימה) לצד קשישים דוגמת דיוויד רוקפלר בן ה-99, שהונו האישי מוערך בכ-3 מיליארד דולר. תוכלו למצוא ברשימה גברים לצד נשים, גבוהים לצד נמוכים ושאר מאפיינים חיצוניים לפיהם ניתן לחלק את 400 האנשים העשירים ביותר בארה"ב.

אך המיליארדרים המופיעים ברשימה בהחלט חולקים מאפיין אחד משותף – והוא חשבון בנק מנופח במיוחד. לרוב, זהו המאפיין הזהה היחיד אשר הם חולקים: מדובר ברשימה צבעונית, בה מרבית המיליארדרים שונים בתכלית אלה מאלה. כאמור, תמצאו בה צעירים למול מבוגרים, נשים למול גברים או יזמים טכנולוגיים לעומת אנשי מדיה, ואלו הם רק כמה מההבדלים הנראים לעין. הבדלים מרתקים נוספים ניתן לייחס לאופי פעילותם, לסגנון העסקי שלהם, לרמת ה"ברוטליות" שלהם, לחייהם האישיים ועוד כהנה וכהנה.

ומי אתם? | צילומים: רויטרס

אז אם גם אתם הייתם מחזיקים בהון אישי הגבוה מ-1.4 מיליארד דולר (וכך הייתם חולפים על פניו של אורבך אשר היה נושר מהרשימה האקסקלוסיבית), איזה מהמיליארדרים הייתם זוכים להיות? האם הייתם זוכים בדמותו של מוביל הרשימה ביל גייטס? האם הייתם מגלים כי אתם למעשה דומים לראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג? ואולי בכלל איל ההימורים שלדון אדלסון הוא הדמות המיועדת?

לאחר ניתוח ההבדלים והמאפיינים המפרידים בין האנשים העשירים ביותר בארה"ב, הרכבנו את השאלון הקצר הזה. באמצעות מענה על מספר שאלות תוכלו גם אתם לגלות: איזה מיליארדר אתם?

לחצו וגלו: איזה מיליארדר אתם?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.