Forbes Israel Logo

בנט: "ההייטק הישראלי מצליח בזכות חוצפה, חוכמה וחוסר ברירה"

"היינו ארבעה יזמים כשייסדו את סיואטה (cyota) וכשעזבתי אותה היו בחברה 120 עובדים שקפצו ל-400 היום, אחרי שנרכשה על ידי RSA", סיפר אתמול שר הכלכלכה והמסחר, נפתלי בנט בפורום השנתי של איגוד התעשיות המתקדמות (IATI) שהתקיים בבית אסיה בתל אביב.

"אני מבחין בקהל בכמה נציגי קרנות הון סיכון שפגשתי במטרה שישקיעו בחברה שלי והעדיפו שלא. אני לא מאשים אותם, במקום שלהם באותה תקופה גם אני לא הייתי משקיע בי". כך, כשהוא שוזר בתוך נאומו את סיפור החיים האישי שלו, ניסה לאותת בנט לקהילת ההייטק הישראלית.

"נוצרה כאן הזדמנות בשילוב שביני ללפיד שעשויה להיות טובה לקהילת הסטארטאפים בישראל", אמר בנט. "הדבר הראשון והמשמעותי שאנחנו מתכוונים לעשות הוא לשלב אוכלוסיות שעד כה היו מחוץ למשחק. יש לנו אוכלוסיה גדולה של חרדים בישראל, אנשים מאוד חכמים ומוכשרים שנמצאים מחוץ לשוק העבודה ויכולים לתרום המון למען המדינה. במהלך 10 החודשים הקרובים אנו צפויים להכנס לתקופה הראשונה של התוכנית שלנו שתאפשר להם לוותר על שירות צבאי למען שילובם בשוק העבודה בגיל צעיר. אנחנו נעניק ואוצ'ר שיאפשר לצעירים בציבור החרדי ללכת ולפדות אותו תמורת לימודים".

עוד ציין בנט כי כשניהל חברות בעבר זוכר כי הבעיה הכי גדולה שלו היתה שבשלב כלשהו נגמרו הכשרונות הזמינים, האנשים בעלי הידע והניסיון שנדרשו לחברות שניהל ולא היה כוח אדם מתאים לגייס. באמצעות שילוב המגזר החרדי בשוק העבודה, טוען בנט כי עשוי לייצר את הכישרון והידע שנועדו לפצות על המחסור שנוצר.


נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סלם

פרט לשיוויון בנטל מתייחס בנט גם לשני מרכיבים נוספים שזכו לעלות לכותרות בשנים האחרונות בעיקר בשל המחאה החברתית שליוותה את הציבור הישראלי והשפיעה לא מעט על הבחירות האחרונות. בנט, שספק אם מבחין בכך, מזכיר בתדירות גבוהה בנאומו את לפיד, ומציין שהשניים מתכוונים להלחם ביוקר המחיה ובריכוז הכוח בקרב מספר משפחות בישראל שמובילות לבסוף לפגיעה בתחרות. "אני לא נגד תאגידים, אבל אני כן מתנגד לכאלה שפועלים כמונופול ופוגעים בציבור כולו".

את הנאום חותם בנט כשמזכיר שלוש חברות ישראליות במטרה להבהיר שישראלים לא מפגינים חדשנות רק במחקר ובפיתוח אלא גם בתחומים נוספים. וויקס, וייז וקונדואיט מוזכרות כשלוש חברות מובילות בתחומן שהפגינו חדשנות והצליחו לזכות לסיקור נרחב.

הפורום השנתי של איגוד התעשיות המתקדמות (IATI) שהתקיים אתמול בתל אביב הפגיש בין בכירים בתעשיה מהארץ ומחו"ל והעניק במה לתשע חברות גדולות שמחזיקות במרכזי מחקר ופיתוח בישראל. ראשונה שהציגה היתה אינטל שהתייחסה לחזון שלה לעתיד וכיצד הפיתוחים האחרונים שנולדו בין היתר בישראל יוצרים אותו, אחריה עלתה גוגל שהתייחסה ליוזמה החדשה שהקימה בביתה הטרי בבית אלקטרה "קמפוס תל אביב", לאחר מכן הציגה חברת Sears, המתמחה במסחר מקוון, EMC שהתמקדה ביכולות שלה להתמודד עם Big Data, ג'נרל מוטורס התייחסה לשני תחומים חשובים בהם מתקיים המחקר והפיתוח בישראל ונוגע לפיתוח שבבים ומעבדים והפיכת כלי תחבורה למקושרים יותר לרשת האינטרנט.

החברה השישית שהציגה היתה חברת SAP ששליש מעובדיה (18,000) עוסקים במחקר ופיתוח, כ-750 מהם בישראל (רעננה וכרמיאל). השביעית שהציגה היתה CitiBank, הבנק האמריקאי שנחשב לזר הגדול בישראל כבר קרוב ל-20 שנים אך פתח את מרכז הפיתוח שלו בישראל רק לאחרונה, בספטמבר 2011. Freescale שנולדה באמצע שנות ה-2000 מתוך מוטורולה ומתעסקת בעיקר בפיתוח שבבים לשוק התקשורת התייחסה אף היא למחקר והפיתוח בישראל. חתמה את הפאנל אחת המוכרות והותיקות בתחום, IBM, שבחרה במפתיע להתמקד דווקא בפיתוח תחום התוכנה בישראל.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק.

עוד מאותו התחום:

נוזקה חדשה בסקייפ מייצרת BitCoin בעזרת המחשב שלכם

הגיע הזמן לדרוש העלאה למשכורת, כך תעשו זאת [מדריך]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן