חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בנק ישראל: "אי השוויון צומצם, אך נותר גבוה בהשוואה בינלאומית"

אי השוויון בהכנסות בישראל הצטמצם ב-2011, אולם בהשוואה למדינות אחרות ב-OECD הוא נותר גבוה, כך עולה מדוח בנק ישראל שפורסם היום. על פי הדוח, קו העוני אמנם נותר ללא שינוי אך מספר העניים בישראל גדל מעט. 

על פי הדוח, ההתפתחויות בתכולת העוני בישראל הושפעו בתחילת 2011 מהקצב הגבוה של צמיחת התוצר, שהסתכם ב-4.6%. במחציתה השנייה של 2011 צמיחת המשק האטה כתוצאה מההתפתחויות בכלכלה העולמית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עם זאת, בבנק ישראל מציינים כי למרות ההאטה במשק, כוח התעסוקה בישראל המשיך להתחזק ב-2011. בדוחו נכתב כי ב-2011 משקי הבית מהחמישון התחתון המשיכו להגדיל את חלקם בסך ההכנסות הכלכליות, בזכות הגידול המתמשך בשיעורי התעסוקה שלהם ובהכנסותיהם מעבודה". אולם, בבנק ישראל מסבירים כי ב-2011 ירדה ההכנסה הממוצעת מעבודה.

בבנק ישראל מסבירים כי בשנים 2012-2011 המדיניות בתחום התעסוקה וההכנסות התמקדה בקבוצות ששיעורי התעסוקה שלהן והכנסותיהן נמוכים, ונוסף על כך ננקטו מספר צעדי מדיניות לצמצום הוצאותיהם ולהגדלת הכנסותיהם של משקי הבית עם עובדים ממעמד הביניים.

עלייה במספר העניים | צילום: מרק ישראל סלם

על פי הדוח, בעקבות המחאה החברתית ובהכנסות של משקי הבית בעלי ההכנסות הנמוכות
של קיץ 2011 החליטה הממשלה על מספר צעדי מדיניות, בחלקם אוניברסליים, שהפחיתו גם את הוצאותיהם של משקי בית שהכנסותיהם בינוניות וגבוהות. בשנת 2012 הממשלה אף החלה ליישם חלק מצעדים אלה. 

על פי מדד ה-OECD, ישראל מצויה מעל לממוצע בתחומים הבאים: הכנסה, איזון בין עבודה 
ופנאי, בריאות, ביטחון אישי ושביעות רצון כללית. לעומת זאת, היא מצויה מתחת לממוצע בתחומים הבאים: תעסוקה, צפיפות הדיור, חינוך, קהילתיות, מעורבות חברתית ואיכות הסביבה.

עוד נכתב בדוח כי במדינות שונות, בכללן ישראל, החל תהליך של פיתוח מדדי רווחה המתייחסים 
לתחומים כגון איכות הסביבה, רמת החינוך והבריאות וקהילתיות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן