Forbes Israel Logo

בשביל החלב: נשים מניקות באנגליה יקבלו מענקים כספיים

באנגליה מצאו דרך מעניינת במיוחד לעודד אמהות להניק את תינוקותיהן שזה עתה נולדו – 200 פאונד בשוברי קניות. מדובר בתכנית פיילוט המיועדת לכ-130 נשים באזורי דרום יורקשייר ודרבישייר וממומנת חלקית על ידי הממשלה. אם המהלך יזכה להצלחה, הוא יורחב בשנה הבאה לאנגליה כולה.

השימוש בתמריצים כספיים אינו חדש בשירותי הבריאות. הבריטים כבר ניסו את הטריק הזה בעבר כדי לעודד אנשים להפסיק לעשן או לרדת במשקל, אבל זו הפעם הראשונה שמתבצע ניסיון לעודד הנקה בקנה מידה כל כך גדול. על מנת לזכות בערך המלא של השוברים, צוות רפואי יתבקש לקבוע האם הנשים מניקות במשך שישה חודשים. מי שהיניקה רק בששת השבועות הראשונים תקבל 120 פאונד בלבד.

תשלום עבור הנקה. הברקה או צעד בעייתי? | צילום: Shutterstock

הצוות שיזם את הפרויקט טוען כי אי הנקה מהווה גורם משמעותי להבדלים בבריאות תינוקות. אבחנה זו נסמכת על מחקר לפיו הנקה מסייעת במניעת בעיות בריאותיות, כמו כאבי בטן ודלקות בחזה, וכן מובילה להישגים חינוכיים טובים יותר. ד"ר קלייר רלטון מאוניברסיטת שפילד, שמובילה את הפרויקט, אמרה כי היא מקווה שהתמריצים הכספיים ייצרו תרבות בה הנקה נתפסת כנורמה. "זו דרך להעניק הכרה לערך של הנקה לתינוקות, לאימהות ולחברה", הוסיפה.

לעומתה, ג'נט פייל מהמכללה המלכותית למיילדות, מטילה ספק ביוזמה: "המניע להנקה לא יכול להיות מתן תגמול כספי. זה חייב להיות משהו שהאם רוצה לעשות מתוך עניין בבריאותו וברווחתו של הילד שלה". לטענתה, התשובה טמונה באספקת צוות זמין ונגיש שיעניק תמיכה מקיפה לאימהות טריות לאחר לידה.

גם אצלנו בארץ היו בעבר ניסיונות דומים, אם כי משתלמים פחות. ד"ר ליזה רובין, מנהלת המחלקה לאם, לילד ולמתבגר במשרד הבריאות הצהירה שיש לחייב אימהות להיניק. גם חבר הכנסת דני דנון הגיש הצעת חוק שדרשה לחייב כל אם שבוחרת להפסיק להיניק לעבור הדרכה ולהצהיר כי היא בינה את ההשלכות.

יש לנו הרגשה שהגישה האנגלית היתה עובדת קצת יותר טוב.

 

לכתבה המקורית באתר און לייף

עוד באון לייף:

יאיר, מצאנו את הכסף (והוא לא אצלנו)

5 ארוחות הבוקר השוות של ניו יורק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.