Forbes Israel Logo

בשורות טובות לשופוהוליקים: "מחירי ההלבשה יירדו ב-10%"

בשורות טובות למכורים לשופינג: מחירי ההלבשה והאופנה צפויים לרדת השנה בכ-10%, כך עולה מסקירה של חברת דן אנד ברדסטריט על הענף. על פי הנתונים, הפדיון של ענף האופנה צפוי להיסתכם ב-2013 בכ-12 מיליארד שקל, בדומה לשנה הקודמת. 

בחברה צופים כי רשתות האופנה הבינלאומיות ימשיכו להתחזק וישתלטו על כ-50% מהשוק בעוד חמש שנים. תחום חנויות האופנה המוזלות ורשתות הדיסקאונט צפוי לגדול לכדי 25% מכלל הפדיון בענף האופנה וההלבשה בטווח הבינוני, בין שנתיים לחמש שנים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בדן אנד ברדסטריט מסבירים כי מגמת ההתחזקות של הרשתות הגדולות בעלות שליטה ארצית על חשבון נתחי השוק של הרשתות הקטנות והבינוניות, שאינן בעלות פיזור גיאוגרפי או מותג חזק, תימשך גם בשנים הקרובות. כתוצאה מכך, חלק מהרשתות הקטנות והבינוניות צפויות להיקלע לקשיים פיננסיים או להירכש ע"י הרשתות הגדולות.

צילום: רויטרס

על פי הסקירה, מגמת ההתחזקות של הרשתות הגדולות בעלות שליטה ארצית על חשבון נתחי השוק של הרשתות הקטנות והבינוניות, שאינן בעלות פיזור גיאוגרפי או מותג חזק, תימשך גם בשנים הקרובות. כתוצאה מכך, חלק מהרשתות הקטנות והבינוניות צפויות להיקלע לקשיים פיננסיים או להירכש ע"י הרשתות הגדולות.

עוד עולה מהנתונים כי בשנים 2003-2011 חלה עלייה של 15% ברמת ההוצאה החודשית למשק בית לרכישת הלבשה והנעלה, לרמה של 435 שקל. בהוצאה על הלבשה עליונה לנשים חלה עליה של 27% ובזו על הלבשה עליונה לגברים חלה עליה של 17%, בהוצאה על הלבשה תחתונה חלה ירידה של 28%, בהוצאה על הלבשת ילדים ותינוקות חלה עלייה של 20% ובהוצאה על הנעלה חלה עלייה של 13%.

כלכלני החברה מעריכים כי המגמה של עלייה בהוצאה החודשית הממוצעת למשק בית לרכישת הלבשה והנעלה נמשכה בצורה מתונה גם בשנת 2012 וצפויה להתמתן עוד יותר במהלך שנת 2013, עקב ההאטה הצפויה במשק והירידה בהכנסה הפנויה.

בשנת 2012 גלגל ענף האופנה וההלבשה (קמעונאות) בישראל כ-12 מיליארד שקל, גידול של כ-2% בהשוואה לנתוני שנת 2011. מתוך מחזור פעילות זה, כ-60% (7 מיליארד שקל) מיוחסים לרשתות האופנה וההלבשה המקומיות והבינלאומיות והיתר מיוחס לרשתות אופנה והלבשה פרימיום (מיליארד שקל), הלבשה תחתונה (750 מיליון שקל), אופנת ספורט (ללא הנעלה ואביזרי ספורט, 500 מיליון שקל), רשתות דיסקאונט, כמו: פוזה, זברה וסלקשיין וכ-2,000 חנויות קטנות (2.8 מיליארד שקל).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.