חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דנקנר הגיש הצעה משופרת: הזרמה מיידית של 540 מיליון שקל במזומן

נוחי דנקנר לא מוותר על השליטה בקונצרן אי.די.בי ומנסה לשבור את הברית בין נציגויות האג"ח שנרקמה בשישי שעבר: בעל השליטה ששב אמש מניו יורק שם נפגש עם המשקיע היהודי-ארגנטיני אדוארדו אלשטיין, גיבש עמו הצעה חדשה לנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות.

על פי ההצעה, תהיה הזרמת בעלים מיידית של 375 מיליון שקל (כאשר אמש דווח על כך שאלשטיין יזרים כ-280 מיליון שקל לקופת אחזקות) וכמו כן יקבלו בעלי החוב את הכסף שנמצא היום בקופה שמכילה כ-165 מיליון שקל כאשר הסכום יחולק על פי החלק היחסי בחוב. סה"כ, אם ייחתם ההסדר מדובר בהזרמה של 540 מיליון שקל במזומן.

ההצעה כוללת כמו כן הזרמה עתידית של 100 מיליון שקל: 34 מיליון שקל – בתום השנה השנייה (החל ממועד השלמת ההסדר). 33 מיליון שקל – בתום השנה השלישית והזרמה נוספת של 33 מיליון שקל – בתום השנה הרביעית.

העסקה כוללת גם רכיב אקוויטי לפיו בעלי האג"ח יקבלו כ-10% מאי.די.בי אחזקות ו-10% מאי.די.בי פיתוח. עוד כוללת ההצעה החדשה תונפק סדרת אג"ח חדשה של 700 מיליון שקל שתישא ריבית של 5% צמוד מדד ותיפרע במהלך 2021-2017.


צילום: יח"צ

בנוסף, על פי מתווה ההשקעה של אלשטיין, יחזיקו דנקנר והמשקיע הארגנטינאי ביחד ובחלקים שווים ב-51% מאי.די.בי אחזקות ודנקנר יישאר כיו"ר הקונצרן ויזכה לפטור מתביעות.

תמורת הפסקת נקיטת הליכים משפטיים באי.די.בי פיתוח, בעלי שליטה באי.די.בי אחזקות יתחייבו תוך פרק זמן מוסכם להזרים לפחות 400 מיליון שקל לתוך החברה שיגיעו מידי משקיע חיצוני או באמצעות מכירת נכסים כמו כלל ביטוח.

"אנו קוראים לנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לשוב באופן מיידי לשולחן הדיונים, לדון ולסכם את פרטי ההצעה החדשה ולהוציא לפועל הסדר על יסוד הצעה זו, אשר הינו במובהק ובבירור לטובת נושיה של החברה וכלל הנוגעים בדבר, ביחס לכל חלופה קיימת אחרת", נכתב בהודעה שהוציאה החברה. "בהקשר זה הנכם נדרשים לבטל (ולמצער לדחות) את ההצבעה הצפויה באסיפות מחזיקי האג"ח של החברה, על מנת לפעול לקידום ההצעה החדשה, ביעילות, במהירות ובניקיון כפיים".

נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ופתוח סרבו לפי שעה להתייחס להצעה החדשה.

התשובה של נוחי להסדר בין הנציגויות

כאמור, לפני כשבוע הגיעו נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ושל אי.די.בי פתוח להסדר דרמטי בינהם הכולל השתלטות על 100% ממניות אי.די.בי פתוח ולמעשה לקיחת השליטה מנוחי דנקנר.

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו שתי הנציגויות תושטח הפירמידה, כך שלאחר ביצוע הסדר החוב תהפוך חברת אי.די.בי פתוח לחברה נסחרת אחת (כיום מדובר בשתי חברות הנסחרות בבורסה) אשר תוחזק על ידי נושי שתי החברות.

על פי ההסדר, נושי אי.די.בי פתוח יקבלו 600 מיליון שקל במזומן מיד עם השלמת ההסדר בין הנציגויות בחברה, ואת יתרת החוב – 2.8 מיליארד שקל – בפריסה של שנתיים, ב-2018 וב-2019.

כמו כן על פי מתווה חלוקת המניות, מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות יקבלו 10% ממניות אידיבי פתוח וכן אופציות על 15% מניות נוספים. בנוסף יקבלו מחזיקי האג"ח 200 מיליון שקל הנמצאים בקופת החברה. מנגד, 90% הנותרים יועברו למחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח אל מול מחיקה של 1.75 מיליארד שקל מהחוב. כמו כן ינפיקו הצדדים עבור מחזיקי אג"ח אחזקות שתי סדרות אג"ח חדשות בסך כולל של 400 מיליון שקל ועבור מחזיקי החוב בפיתוח סדרה אחת בסך 3.45 מיליארד שקל.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן