Forbes Israel Logo

האוצר עדכן כלפי מעלה את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2013 – 3.5%

"אגף המחקר של האוצר עדכן את תחזיות הצמיחה לשנים 2013 ו- 2014. בשנת 2013, תחזית הצמיחה תהיה 3.5% ובשנת 2014- 3.9%", כך הכריז אמש שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ  בוועידה השנתית של "עדיף" ברמת גן. התחזית הקודמת של משרד האוצר עמדה על צמיחה של 3% ב-2013 ו-3.4% ב-2014.

עם זאת, שטייניץ הסביר לאחר מכן: "אני רוצה להזהיר כי תוספת לצמיחה לא משפיעה במקרה הזה על תוספת להכנסות המדינה, כיוון שאת ההכנסות על המיסים מהגז לקחנו בחישוב. ההשפעה על יצירת מקומות עבודה היא מוגבלת".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"בהנחה שתחזית הצמיחה תתממש, וזו תחזית ריאלית שהוכנה באגף המחקר ובהנהלת האוצר, ישראל תמשיך גם בשנתיים הקרובות להוביל בצמיחה מהמקום ה-1 בין כל מדינות העולם המערבי המפותח", אמר שר האוצר. "את המקום הזה אנו צריכים לשמור מכל משמר, לשמור על מדיניות שממשיכה לתגבר את מנועי הצמיחה במשק, עידוד השקעות ועידוד יצירה של מקומות עבודה".

שטייניץ | צילום: רויטרס

נזכיר כי בנק ישראל פרסם בחודש ספטמבר עדכון של תחזיות חטיבת המחקר לשנים 2012-2013. על פי תחזית זו, הצמיחה עודכנה ל-3%, לעומת 3.4% בתחזית הקודמת, בעיקר כתוצאה מההרעה הכלכלית באירופה. כמה ימים מאוחר יותר העריכו כלכלני הראל כי הצמיחה במשק בשנת 2013 תגיע ל-2.7%, ולא ל-3%, והגדירו אז את הערכת בנק ישראל כמעט אופטימית, במיוחד במקרה שבו הממשלה תחליט שלא להעביר את התקציב וללכת לבחירות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.