חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האם הירידה במחיר הזהב מסמלת את סיום הראלי בוול סטריט?

הפיצול בין רמות המתאם בשווקים הפיננסיים מגיע לשיאים חדשים. אחרי שנים ארוכות בהם התרגלו המשקיעים לקורלציה חיובית וגבוהה בין שלושת השווקים המובילים בעולם – ארה"ב, סין ואירופה, בתקופה האחרונה אנו עדים לפיצול דרמטי בין רמות המתאם של השווקים הללו ושל הנכסים הנגזרים שלהם. הדבר יוצר בלבול אדיר בקרב המשקיעים אשר אינם יודעים כיצד לעכל את השינוי הקיצוני.

עד לא מזמן, שלושת הכוחות המובילים נעו יחדיו ובאופן די מתוזמן. היום לעומת זאת, השוק האמריקאי מפגין עוצמה יוצאת דופן לעומת המדדים המובילים בעולם באירופה וסין. המדדים המובילים באירופה כמו הדאקס הגרמני מדשדשים ללא כיוון מוגדר, כשמעליהם מרחפת עננת הסדרי החוב. בסין, אנו רואים שוק דובי שבו המדדים המובילים כמו ההנג סנג מפגינים חולשה דרמטית וירידות שערים חדות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בוול סטריט השוורים חוגגים ומציגים תמונת מראה של השוק הסיני, מדדי וול סטריט קובעים שיאים חדשים מידי יום ואילו האנליסטים הפסימיים נאלצים בכל שבוע לזעוק כי היפוך המגמה בוא יבוא. אך בינתיים, עליות השערים שוברות שיאים היסטואיים במדדים המובילים.

צילום: רויטרס

בשוק המטבעות העולמי שלושת הכוחות הללו מיוצגים על ידי צמדי המטבעות השונים. כך למשל, צמדי המטבעות של הפאונד – דולר, יורו – דולר ודולר – פרנק שוויצרי מושפעים באופן ישיר ממצבו של השוק האירופאי. על אותו משקל, צמדי המטבעות של הדולר האוסטרלי והדולר הניוזילנדי מושפעים ישירות ממצבו של השוק הסיני (בעיקר בשל הקירבה הגיאוגרפית בין סין לאוסטרליה וניו זילנד ויחסי הגומלין ביניהן). העליות בשוק האמריקאי משפיעות בעיקר על צמד הדולר – ין, כלומר מחלישות את הין היפני כנגד הדולר האמריקאי.

הסטייה החריגה הזו ברמות המתאם בין השוק הסיני והשוק האמריקאי מעלה כמובן את השאלה המתבקשת – מי מקדים את מי. כלומר, האם הירידות החדות בשוק הסיני מאותתות לתנועה דומה בהמשך הדרך גם בשוק האמריקאי, או להיפך, העליות החדות בוול סטריט מאותתות על תיקון בלבד בשוק הסיני ולפיכך, הזדמנות לקניה בטווח הארוך על רקע הירידות החדות בעת האחרונה.
תשובה לשאלה זו השוק קיבל באמצעות שבירת רמת התמיכה של הזהב ב-1,430 דולר לאונקייה.

במונחי מתאם, מחיר הזהב קרוב מאוד לשוק הסיני והוא הגיע לנקודת מפתח קריטית. רמת התמיכה והמבחן שלו ב-1,430 דולר משמשת אינדיקאציה מאוד חשובה לגבי המשך הדרך. המשך ההיחלשות של הזהב מאותתת על המשך גל הירידות בשווקים האסיאתיים ולפיכך, מגדילה את הסיכויים לסיום הראלי בשוק האמריקאי ולהתחלה של גל ירידות חדש.

מחיר הזהב נמצא במומנטום שלילי שעשוי להיבלם זמנית ברמה של 1,300 דולר לאונקיה, שם עשויה להיות למשקיעים הזדמנות ליהנות מתיקון זמני במחיר הזהב. בטווח הארוך, הזהב צפוי להמשיך דרומה אל עבר רמת התמיכה הפסיכולוגית ב-1,000 דולר לאונקיה.

* הכותב הוא האנליסט הראשי של בית ההשקעות Utrade

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן