חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האקרים סינים פרצו למערכת הטיימס בעקבות תחקיר על רה"מ

העיתון ניו יורק טיימס דיווח היום כי האקרים סיניים תקפו בארבעת החודשים האחרונים בעקביות את המחשבים שלו מאז פירסום התחקיר שעסק בראש הממשלה הסיני, וון ג'יאבאו, אבל הוסיף כי להאקרים לא היתה גישה לחומר רגיש הקשור לדו"ח.

באוקטובר האחרון פרסם הטיימס כי משפחתו של ג'יאבאו צברה לפחות 2.7 מיליארד דולר בדרכים "נסתרות". סין הגיבה בשעתו כי הדו"ח מכפיש אותה ממניעים נסתרים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"במשך ארבעת החודשים האחרונים, הסתננו האקרים סיניים למערכות המחשוב שלנו תוך שהם משיגים את הסיסמאות של הכתבים ושל העובדים האחרים", דיווח הטיימס.

"מומחי אבטחה שנשכרו על ידי הטיימס על מנת לזהות ולחסום את ההתקפות על המחשבים אספו ראיות כי האקרים סיניים, תוך שימוש בשיטות שחלק מהיועצים קשרו אל הצבא הסיני, פרצו לרשת של הטיימס".

צילום: רויטרס

ההאקרים פרצו לחשבונות הדואר האלקטרוני של ראש דסק שנחאי, דייויד ברבוזה, שכתב את התחקיר על משפחתו של ון, וג'ים יארדלי, ראש דסק דרום אסיה, שהיה בעברו ראש אגף בייג'ינג.

"מומחי אבטחת המחשבים לא מצאו שום עדות לכך שהודעות דואר אלקטרוני רגישות או קבצים הקשורים במאמר שלנו על משפחת וון, הורדו או הועתקו", אמר ג'יל אברמסון, העורך הראשי של העיתון.

מומחי האבטחה מצאו עדויות לכך שההאקרים גנבו את הסיסמאות של כל עובדי הטיימס, והשתמשו בהן כדי לקבל גישה למחשבים האישיים של 53 עובדים, רובם מחוץ לחדר החדשות של העיתון, נכתב בדיווח. המומחים לא מצאו ראיות כי הפולשים השתמשו בסיסמאות כדי לחפש מידע שלא היה קשור לדיווח על המשפחה ון.

המומחים אמרו כי ההאקרים ניסו לכסות על מקור התקיפה על ידי כך שחדרו בפעם הראשונה למחשבים באוניברסיטאות בארצות הברית וניתבו את ההתקפות דרכם. "זה תואם את התחבולות בהן נקטו בהתקפות רבות אחרות שהובילו לסין", אמרו.

הממשלה הסינית מסרה כי היא זה מתנגדת לפריצה וכי גם סין סובלת לעתים קרובות מדי מסוג כזה של התקפות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן